PERSBERICHT
Deur-tot-deur-verkoop vervangt telemarketing
Betere bescherming consument dankzij nieuwe Direct Sales Support Software van ODS2
Enschede, 3 februari 2009 - Acquisitie via telemarketing wordt steeds meer aan banden gelegd, getuige ook de impact van het
Tot voor kort konden consumenten te pas en te onpas telefonisch worden benaderd met vaak agressieve verkooptechnieken. Om consumenten hiertegen bescherming te bieden is op 1 oktober 2009 het Bel-me-niet-register opgericht. Door deze wettelijke bepaling zijn de mogelijkheden voor bedrijven om telefonisch acquisitie te bedrijven sterk ingeperkt. Burgers kunnen nu hun telefoonnummer inschrijven, waarna bedrijven hen niet meer telefonisch mogen benaderen. 'Als gevolg hiervan zoeken bedrijven, de energie-, telecom- en verzekeringsbranche voorop, hun heil steeds meer in deur-tot-deur-verkoop. Het gevaar van een
Dialoog
Kwaliteit
ODS2 speelt in op deze trend van meer deur-tot-deur-verkopen met de introductie van Direct Sales Support Software. De software heeft zijn basis in de geavanceerde Field Marketing Software-oplossing van ODS2, die onder andere door
Door een unieke combinatie van modules voor het vastleggen van activiteiten en verkoop, real-time online rapportage en inplannen van verkoopteams wordt een hoge mate van doelgerichtheid en transparantie gerealiseerd. Opdrachtgevers krijgen hierdoor direct en op op detailniveau inzicht in de uitgevoerde activiteiten en gerealiseerde verkoop. Dit levert betere controle- en sturingsmogelijkheden op, cruciaal in de vertrouwensband tussen opdrachtgever en salesorganisatie. Dankzij het gebruik van een PDA worden offertes direct verwerkt, waarna consumenten binnen vijf minuten door het bedrijf kunnen worden gebeld om de ingevoerde gegevens te controleren na te gaan of de klant daadwerkelijk de order wil plaatsen. De consument op deze manier wordt derhalve meer in bescherming genomen. Dankzij gedetailleerde rapportagemogelijkheden kunnen bedrijven eenvoudig inzicht geven in uitgevoerde activiteiten, hetgeen de transparantie ten goede komt.
Edwin Poorthuis, CEO van ODS2, vat de voordelen van de nieuwe Direct Sales Support Software als volgt samen: 'Het bijzondere van onze oplossing is dat het zowel het belang van de opdrachtgever, de salesorganisatie én de consument dient. Het biedt realtime inzicht en garandeert kwaliteit van data. Het vergroot de algehele transparantie van en het vertrouwen in deze manier van verkopen. Een negatieve beeldvorming rondom direct salesactiviteiten, zoals bij telemarketing het geval is, wordt hiermee voorkomen.'
Over ODS2 b.v.
ODS2 is een internationale softwareleverancier en ontwikkelt complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratiesoftware. ODS2 heeft twee softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS) en Field Management Software (FMS), en heeft vestigingen in Enschede en Toronto ( Canada) en Dubai. KPN heeft klanten als Alice, KPN en Microsoft en is actief in onder andere Nederland, Spanje, België, Zuid Afrika, Noord-Amerika en het Midden-Oosten. ODS2 is door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot een van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en EMEA. Voor meer informatie bezoekt u
Foto in hoge resolutie beschikbaar
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Ingezonden persbericht