Ingezonden persbericht
'Havana Orange, het nieuwe communicatiebureau voor Community PR'
Rotterdam, 3 februari 2010 - Vandaag is communicatiebureau Havana Orange gelanceerd. Het bureau, opgericht door, Rick van de Weg, Jacob-Jan Esmeijer en IN10 Communicatie, heeft de term 'Community PR' aan haar werkgebied gegeven. Rick van de Weg: "PR-bureaus zijn er genoeg en digitale en online PR-bureaus inmiddels ook. Op één of andere manier behandelen ze elkaars expertise echter als stiefkindjes. Terwijl er in de integratie juist zo veel te halen is. Dat beogen we met Havana Orange: de integratie van 'good old' PR, social media, evenementen en in-script sponsoring".
Oude wijn in nieuwe zakken? Gedeeltelijk, maar in de combinatie van de disciplines zit de toegevoegde waarde. We zijn het eerste PR-bureau dat de kansen van redactionele paid publicity volwaardig benut en, mede dankzij IN10 Communicatie, social media integraal weet in te zetten. En aan de andere kant zijn we het eerste digitale bureau, dat de grote kracht van traditionele free publicity op waarde weet te schatten.
Of, om het met een mooie volzin te zeggen, is Community PR het op basis van content, geïntegreerd uitdragen van je boodschap via:
· Traditionele media
· Sponsored media
· Social media
· Live media
"Het creëren van positieve consumentervaringen is een essentieel onderdeel binnen Community PR. Daarom zien we als bureau mooie synergetische kansen in deze combinatie", aldus Vincent Luyendijk, directeur/oprichter van IN10.
Kortom, wij geloven erin en een groeiend aantal bedrijven en overheidsinstellingen ook. Daarom hebben we de afgelopen maanden al op een aantal mooie projecten kunnen werken voor o.a. Bouwend Nederland, Q-Park, F-Secure, Tefal, Bacardi, het nationale energiebesparingprogramma Meer Met Minder, Stadswonen, Boursin, The Whisky Talker, de Nationale Aanbetaling Garantie en Bosch-Siemens Huishoudapparaten.
Over de oprichters:
Jacob-Jan Esmeijer (1972) - Communicatie aan de Hogeschool van Utrecht. Begon als PR-adviseur bij Lammers van Toorenburg PR, waarna een semi-professionele cricketcarrière van zes jaar in binnen- en buitenland volgde. Hierna opnieuw werkzaam bij Lammers van Toorenburg PR. Van 2006 tot en met 2009 adviseur bij Euro RSCG Bikker in Rotterdam.
Rick van de Weg (1970) - Afgestudeerd in marketing en bedrijfskundige economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na de marinevoorlichting in 1998 aan de slag gegaan als junior adviseur bij Bikker Communicatie in Rotterdam. Sinds 2000 in de directie van Euro RSCG Bikker. Vanaf 2004 tot en met 2009 als managing partner, verantwoordelijk voor PR. International practice area leader Corporate PR binnen Euro RSCG Worldwide PR.
IN10 Communicatie (1999) - Bureau voor interactieve communicatie. Het Rotterdamse bureau werkt met 29 mensen aan projecten voor diverse merken en organisaties, altijd met als doel mensen en merken op relevante wijze te verbinden. Op basis van -door merken gefaciliteerde- betekenisvolle ervaringen ontstaat een blijvende merkvoorkeur. En dat leidt tot betere resultaten en positieve verhalen. IN10 geldt als specialist op het gebied van merken binnen social media. IN10 werkt onder andere voor Diergaarde Blijdorp, Boursin, Letterkundig Museum, MARS, NAi, Rotterdam Marketing, selexyz, Snickers, Sportlife, Tefal en Xylifresh.
- einde persbericht -