Willy Lowel van AkzoNobel naar Partners In Marketing (PIM)
03/02/2010 09:43
Partners In Marketing
Limburger Willy Lowel (51) wordt vanaf 1 februari 2010 senior partner bij marketingadviesbedrijf Partners In Marketing (PIM) in Lommel. Lowel heeft jarenlang in verschillende commerciële functies gewerkt bij AkzoNobel, wereldleider in coatings en bouwverven.
Partners In Marketing is gespecialiseerd in strategische marketing. Het bedrijf uit Lommel biedt haar klanten een complete advies- en implementatie- oplossing aan. PIM is erkend voor advies en opleiding en staat bekend voor haar resultaatgerichte en pragmatische aanpak. Werner Bullen startte PIM in 2000 waarna het bedrijf gaandeweg uitgroeide tot een expertisecentrum voor commerciële en business strategie. PIM heeft tal van internationale erkenningen op zak. Werner Bullen werd in 2007 de eerste niet-Nederlandse Register Marketeer.
Willy Lowel werd door Bullen gevraagd om de implementatiecel te leiden. "Het meest efficiënte proces om een bedrijf structureel te doen groeien, bestaat uit drie stappen: een fase van analyse, planning en implementatie. In elke fase levert PIM een aanzienlijke toegevoegde waarde. PIM is een door Febelmar erkend marktonderzoeksbureau. Wij doen interne en externe bedrijfs- en marktanalyses. Klinisch psycholoog Anneleen Vandenberk leidt deze onderzoekscel. Op basis van deze analyses ga ik zelf met de bedrijfsleider aan de slag om een toekomstgerichte strategie te bepalen in lijn met de capaciteiten van het bedrijf en de ambities van de bedrijfsleider. Dit is strategische planning. Nadien dient het plan omgezet te worden in de praktijk en begeleiden wij de internationale commerciële teams van onze klant. Meer en meer vragen onze klanten ook om met hun verkopers mee te gaan naar hun eindklant en deze verkopers te begeleiden doorheen het verkoopsproces. Dit is een activiteit die nu zal geleid worden door Willy Lowel", aldus Werner Bullen.
Willy Lowel was naar eigen zeggen niet verrast toen hij gecontacteerd werd door Werner Bullen met de vraag of hij senior partner wilde worden van PIM. "Ik ken Werner al jaren en heb PIM vanaf het begin gevolgd. Het bedrijf heeft een mooi en vooral kwalitatief sterk groeitraject gekend. Ik merk zelf ook dat heel wat grote én kleine bedrijven vandaag door de bomen het bos niet meer zien en op zoek gaan naar een duidelijke commerciële visie. De bedrijfsleiders die ideeën hebben, zoeken dan weer hulp om het commercieel te implementeren. Samen met het hele team van PIM ga ik me dan ook ten volle inzetten om te bewijzen dat we het meest resultaatgerichte adviesbureau zijn."
Werner Bullen: "Marketing is voor veel bedrijven, klein én groot, nog steeds synoniem aan reclame en communicatie. Een goede marketingstrategie, die veelomvattend is en elke bedrijfsfunctie beïnvloedt, is echter essentieel om vandaag de dag als bedrijf te scoren en zijn positie in de markt veilig te stellen. Het is een dilemma om uit te maken of je bedrijf bestaat dankzij je product dan wel dankzij je klant. Iedereen heeft vandaag de mond vol van creativiteit, klantgerichtheid, one-to-one, enzovoort, maar welk bedrijf neemt nog de tijd om strategisch na te denken over zijn toegevoegde waarde op de markt en deze analyse te vertalen in een commercieel en innovatief bedrijfsbeleid? Een juiste analyse van de markt, een duidelijke strategie en een consistente implementatie van het business plan: daar kan een bedrijf toch alleen maar beter van worden? Het is heel belangrijk proactief te markt te bewerken, en niet te wachten tot de klant -of erger nog, de concurrent- een initiatief neemt."
Over Partners In Marketing (PIM)
Partners In Marketing is een familiebedrijf uit Lommel, opgericht in 2000 en met tal van internationale kwaliteitserkenningen voor haar adviesverlening. Zowel bedrijfsleiders van KMO's, managers van internationale ondernemingen en de overheid doen beroep op de marketingexpertise van PIM. PIM focust op onderzoek, planning en implementatie. Centraal staat de resultaatgerichtheid, wat in de marketingadvieswereld een unicum is. Klanten van PIM waarderen het persoonlijk karakter van de dienstverlening, de hoge flexibiliteit en de sterke prijs-kwaliteitsverhouding.
PIM is ook gekend voor initiatieven zoals:
- de 'Beste Marketingthesis van Vlaanderen', een wedstrijd die het bedrijf al 9 jaren organiseert in samenwerking met de marketingprofessoren van de Vlaamse universiteiten;
- de 'Marketing Boot Camp', een 360°-marketingopleiding van 1 dag;
- het 'Maximize'-programma voor multinationals;
PIM heeft een duidelijk internationale focus en werkt in verschillende landen samen met diverse universiteiten en partners. Het bedrijf is erkend door o.m. Febelmar, de Vlaamse Overheid (advies en opleiding), de Nederlandse Kamer van Koophandel en is lid van Stichting Marketing, het NIMA, het CIM, en andere beroepsorganisaties.
Meer info kan u vinden op
- www.partnersinmarketing.eu
- www.marketingbootcamp.eu
- www.marketingthesis.be
- www.maximize.eu
Aan de redactie: voor meer informatie contacteer mevrouw Kristel Damen:
Partners In Marketing
Koning Leopoldlaan 32
3920 Lommel
011 54 70 38
kristel.damen@partnersinmarketing.eu
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel