Persbericht Amsterdam, 1 februari 2010
500ste HEMA open, klanten kiezen top 500 favoriete producten
De 500ste HEMA wordt woensdag 3 februari as. in Oosterbeek officieel geopend door directievoorzitter Ronald van Zetten. Een mijlpaal in de geschiedenis van HEMA, dat gevierd wordt met een top 500 producten, samengesteld door bijna 20.000 klanten die gehoor gaven aan de oproep hun favoriete artikel door te geven. In de HEMA 500 staat de rookworst met stip op nummer één, gevolgd door de 'Jip en Janneke' rompertjes, lingerie, het damesvest en op de vijfde plaats de tompouce. De winnaar onder de stemmers kreeg als verrassing alle producten uit de HEMA 500 op ludieke wijze uitgereikt.
Ambitie
Ronald van Zetten: 'Het geeft me een heel trots gevoel als ik de HEMA 500 zie en mij realiseer dat zoveel mensen een eigen HEMA-favoriet hebben. Blijkbaar lukt het ons om het dagelijks leven van deze mensen leuker en makkelijker te maken. En dat is precies wat we nastreven. Ik vind het fantastisch dat we met deze winkel in Oosterbeek inmiddels al vijfhonderd vestigingen hebben, maar we zijn er nog niet. We blijven op zoek naar mooie winkellocaties. We geloven namelijk dat we op nog veel meer plaatsen in Europa het leven van mensen leuker en makkelijker kunnen maken'.
500 favorieten, 1 winnaar
Bijna 20.000 klanten van HEMA reageerden enthousiast op de oproep om hun favoriete artikel door te geven. Dit resulteerde in de HEMA 500, waarbij de rookworst met stip op nummer één eindigde. De top tien bestaat verder uit typische HEMA helden zoals rompertjes, dekbedovertreksets, lingerie en lipstick. Op nummer vijfhonderd staan de feestartikelen. Uit alle inzendingen is een winnaar gekozen die als verrassing de HEMA 500 producten op ludieke wijze kreeg uitgereikt. Dat ging als volgt: winnares Sandra werd met een smoesje haar huis uit gelokt. Medewerkers van HEMA verbouwden vervolgens haar woonkamer met alle 500 artikelen tot een HEMA filiaal. Bij thuiskomst werd de compleet verraste winnares opgewacht door de plaatselijke fanfare. Bekijk de uitreiking op
.
Feest voor klanten
Ter ere van de 500e winkel viert HEMA twee weken lang feest in alle winkels. In een extra grote en dikke editie van de HEMA folder staan alle favoriete HEMA 500 producten op een rij. Bijna alle favorieten zijn deze twee weken feestelijk geprijsd. Vanaf 3 februari worden speciaal ontwikkelde TV commercials rond HEMA 500 uitgezonden. De winkels zijn in ditzelfde thema aangekleed en versierd. Op hema.nl kunnen bezoekers een 'HEMA 500 game' spelen en er zijn diverse prijzen te winnen.
Om de hoek
In de aanloop naar de 500ste winkel opende HEMA in 2009 bijna vijftig winkels, waarvan het merendeel 'een HEMA om de hoek' is. Ronald van Zetten: 'Bij de zoektocht naar geschikte winkellocaties speelt de behoefte van de klant een heel belangrijke rol. Met onze winkelformules komen we aan die behoefte tegemoet. Met kleinere winkels in dorpen en nieuwbouwwijken voor de dagelijkse boodschappen en op stations voor de snelle boodschap. Met extra grote HEMA's voor mensen die lekker willen shoppen en vanuit huis kunnen mensen op hun gemak winkelen in onze internetwinkel.
Over HEMA
HEMA is opgericht in 1926 te Amsterdam en maakt deel uit van Lion Capital. HEMA heeft met deze winkel 500 vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. De HEMA-formule is ook in deze vestiging van kracht: het is dé winkel voor dagelijkse boodschappen. Alle artikelen zijn van het eigen HEMA merk met altijd het juiste product tegen de juiste prijs en een eigentijdse vormgeving. En voor alle artikelen geldt een 'niet tevreden, geld terug' garantie.