Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Opheldering rondom verkoop ccma bv en activiteiten van de vereniging CCMA

Maandag 01 februari 2010

Als gevolg van de vragen die de vereniging CCMA krijgt over het persbericht waarin de verkoop van de ccma bv wordt aangekondigd krijgen wij veel vragen waaruit blijkt dat men niet altijd goed op de hoogte is van de situatie. Middels dit persbericht vertrouwen wij erop hierin enige duidelijkheid te kunnen verschaffen.

Door de toenmalige oprichters van de vereniging CCMA is het verleden ook een bv opgericht, met als doel commerciële activiteiten te ontplooien. Deze bv is een aantal jaren geleden aangekocht door F&G (uitgever van het vakblad CCM) en heeft gedurende enkele jaren het secretariaat van de vereniging onder haar hoede gehad. Vorig jaar heeft de vereniging overigens besloten deze activiteiten aan een andere partij uit te besteden.

Laat het helder zijn dat de vereniging CCMA en de ccma bv twee verschillende entiteiten en rechtspersonen zijn. De vereniging kent een door de leden gekozen bestuur en op basis van de statuten en de doelstellingen van de vereniging zijn onder andere het stimuleren van kennisuitwisseling, het organiseren van evenementen en belangenbehartiging van onze leden zonder commerciële belangen of winstoogmerk. Dit is zo en dat zal ook zo blijven.

In het persbericht waarin de verkoop van de ccma bv en het blad CCM aan de heren Kramer en Odekerken werd aangekondigd werden ook de activiteiten zoals Contact Center Manager van het Jaar, de Call Center Agent Day en de CCMA Krant genoemd. Het zal duidelijk zijn dat dit van oudsher oorspronkelijke activiteiten van de vereniging zijn en als zodanig binnen de vereniging zullen blijven bestaan en in eigen beheer
-al dan niet met partners- zullen worden georganiseerd steeds onder de verantwoordelijkheid van de vereniging.

Verkiezing Contact Center Manager van het Jaar
Het bestuur heeft er voor gekozen om deze activiteit van onze vereniging -en in onze ogen belangrijke verkiezing- uit te stellen tot het najaar. Gezien de ontwikkelingen bij F & G is de kans groot dat het Nationale Call Center Congres, waar de prijs zou worden uitgereikt, mogelijk niet op het gebruikelijke hoge niveau zal worden georganiseerd en dat zelfs de kans aanwezig is dat het -net zoals onlangs het Human Resources Congres- mogelijk zelfs zal worden afgelast. Wij kiezen ervoor in deze onzekere situatie de regie in eigen hand te nemen en in het najaar een eigen bijeenkomst te organiseren alwaar de bekendmaking van de Contact Center Manager van het jaar zal plaatsvinden.