Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Opheldering rondom verkoop ccma bv en activiteiten van de vereniging CCMA
Maandag 01 februari 2010
Als gevolg van de vragen die de vereniging CCMA krijgt over het
persbericht waarin de verkoop van de ccma bv wordt aangekondigd
krijgen wij veel vragen waaruit blijkt dat men niet altijd goed op de
hoogte is van de situatie. Middels dit persbericht vertrouwen wij erop
hierin enige duidelijkheid te kunnen verschaffen.
Door de toenmalige oprichters van de vereniging CCMA is het verleden
ook een bv opgericht, met als doel commerciële activiteiten te
ontplooien. Deze bv is een aantal jaren geleden aangekocht door F&G
(uitgever van het vakblad CCM) en heeft gedurende enkele jaren het
secretariaat van de vereniging onder haar hoede gehad. Vorig jaar
heeft de vereniging overigens besloten deze activiteiten aan een
andere partij uit te besteden.
Laat het helder zijn dat de vereniging CCMA en de ccma bv twee
verschillende entiteiten en rechtspersonen zijn. De vereniging kent
een door de leden gekozen bestuur en op basis van de statuten en de
doelstellingen van de vereniging zijn onder andere het stimuleren van
kennisuitwisseling, het organiseren van evenementen en
belangenbehartiging van onze leden zonder commerciële belangen of
winstoogmerk. Dit is zo en dat zal ook zo blijven.
In het persbericht waarin de verkoop van de ccma bv en het blad CCM
aan de heren Kramer en Odekerken werd aangekondigd werden ook de
activiteiten zoals Contact Center Manager van het Jaar, de Call Center
Agent Day en de CCMA Krant genoemd. Het zal duidelijk zijn dat dit van
oudsher oorspronkelijke activiteiten van de vereniging zijn en als
zodanig binnen de vereniging zullen blijven bestaan en in eigen beheer
-al dan niet met partners- zullen worden georganiseerd steeds onder de
verantwoordelijkheid van de vereniging.
Verkiezing Contact Center Manager van het Jaar
Het bestuur heeft er voor gekozen om deze activiteit van onze
vereniging -en in onze ogen belangrijke verkiezing- uit te stellen tot
het najaar. Gezien de ontwikkelingen bij F & G is de kans groot dat
het Nationale Call Center Congres, waar de prijs zou worden
uitgereikt, mogelijk niet op het gebruikelijke hoge niveau zal worden
georganiseerd en dat zelfs de kans aanwezig is dat het -net zoals
onlangs het Human Resources Congres- mogelijk zelfs zal worden
afgelast. Wij kiezen ervoor in deze onzekere situatie de regie in
eigen hand te nemen en in het najaar een eigen bijeenkomst te
organiseren alwaar de bekendmaking van de Contact Center Manager van
het jaar zal plaatsvinden.