Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Bruna continueert contract met myBrand

Retailketen honoreert betrokkenheid van SAP-dienstverlener

Geertruidenberg, 1 februari 2010 - Retailketen Bruna heeft het lopende contract met SAP-dienstverlener myBrand, dat op 1 november 2007 inging, vroegtijdig opengebroken en per 1 januari 2010 met enkele jaren verlengd. Dit als blijk van waardering voor de kwaliteit van de geboden dienstverlening, waarin betrokkenheid centraal staat.

De contractverlenging betekent dat myBrand ook de komende jaren verantwoordelijk is voor het functioneel beheer van de SAP-applicatie van Bruna (ERP en Business Intelligence). Deze applicatie is cruciaal voor de bedrijfsvoering omdat zij zowel de bevoorrading van de eigen winkels als die van de franchisenemers aanstuurt. Het functioneel beheer houdt in dat myBrand niet alleen incidenten met de applicatie oplost, maar ook - bij een noodzakelijke uitbreiding - een impactanalyse van de door te voeren veranderingen maakt en deze, na goedkeuring door Bruna, implementeert. Daarnaast initieert en realiseert myBrand verbetervoorstellen.

myBrand voert deze activiteiten uit aan de hand van een Service Level Agreement, waarin precies beschreven staat aan welke eisen het functioneel beheer moet voldoen. Ieder kwartaal evalueren Bruna en myBrand de dienstverlening. Daarbij wordt onder meer gekeken hoe de communicatie verloopt, wat de kwaliteit van de geleverde oplossingen is, hoe de ingezette beheerconsultants functioneren, op welke wijze 'tickets' worden afgehandeld en wat het overall niveau van het beheer is. Het gemiddelde cijfer dat myBrand de afgelopen twee jaar voor zijn dienstverlening kreeg op basis van deze evaluaties was een acht, opvallend hoog voor de IT-branche.

Elise Hansen, Manager IT & Procesbeheer bij Bruna, is dan ook zeer te spreken over de samenwerking. "De bedrijfscultuur van myBrand sluit naadloos aan bij die van Bruna: pragmatisch en betrokken. Dankzij de korte lijnen heeft myBrand zich onze business snel eigengemaakt. Hierdoor krijgen wij de dienstverlening die we verwachten. De medewerkers van myBrand denken bovendien pro-actief mee over de veranderingen die wij willen doorvoeren in onze systemen. Zij zijn goed toegerust om deze vertaalslag te maken. Dat een consultant van myBrand hier één dag per week 'op de vloer' aanwezig is, draagt bij aan een adequate dienstverlening."

Volgens Gert-Leo Bakker, als Vestigingsmanager van myBrand in Oegstgeest verantwoordelijk voor de dienstverlening, bewijst het openbreken en verlengen van het SAP-functioneel-beheercontract door Bruna dat myBrand de juiste strategie gekozen heeft. "De unieke prijs-kwaliteitverhouding die wij onze klanten bieden door de senioriteit van onze IT-medewerkers en de langetermijnrelaties die wij met hen aangaan, zijn belangrijke pijlers van ons succes. Bruna onderkent dit en spreekt zijn waardering hiervoor uit tijdens de kwartaalevaluaties. Wij worden als een professionele partij ervaren met oog voor de dynamische retailbusiness van Bruna. En dat doet ons goed."

Website

Over Bruna

Bruna is een landelijke detailhandelsonderneming die met 375 winkels actief is op de markt van boeken, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, dagbladen, wenskaarten en multimediaproducten. Bruna is marktleider in deze branche. De winkelformule bestaat sinds 1868. Buiten de winkels om biedt Bruna een ruim assortiment boeken, e-books, e-readers, fotoproducten en cadeauartikelen aan via zijn website. Het hoofdkantoor van de onderneming is gevestigd in Utrecht.

Voor meer informatie: www.bruna.nl

Over myBrand

myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, support en exploitatie. De integrale SAP-dienstverlener combineert een brede kennis van zaken met een pragmatische aanpak en veel ervaring en richt zich vooral op de corporate midmarket. myBrand werd opgericht in 2004 en heeft vestigingen in Geertruidenberg en Oegstgeest. Er werken ongeveer 140 mensen.

Voor meer informatie: www.mybrand.nl



Ingezonden persbericht