Ingezonden persbericht
---
Air France - KLM (+ Martinair en VLM) en Amadeus verlengen hun Žfull contentÂŽovereenkomst tot december 2013
Hoofddorp, 1 februari 2010 - Amadeus, een toonaangevende leverancier van technologie- en distributie oplossingen voor de reis- en toerisme-industrie, en Air France - KLM (alsmede dochters Martinair en VLM), de grootste luchtvaartgroep van Europa, gaan hun full content overeenkomst verlengen tot 2013.
De overeenkomst garandeert reisbureaus wereldwijde toegang tot het gehele scala van o.a. prijzen, vluchtschema's en inventaris van Air France - KLM via Amadeus met betrekking tot meer dan 74,8 miljoen stoelen en 90.000 vluchten die de luchtvaartgroep jaarlijks uitvoert.
Philippe Chérèque, Executive Vice President, Commercial, Amadeus verklaarde in een korte toelichting: "Deze overeenkomst is een cruciaal onderdeel van ons strategisch initiatief om ook op de lange termijn een efficiënte toegang tot de inhoud van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen wereldwijd te garanderen, waarbij de functionele toepassing en de inhoud aansluit op alle andere distributiekanalen. De overeenkomst is een belangrijk vervolg op onze voorgaande pan-Europese afspraak hierover met Air France - KLM."
En Jean Wieviorka, VP Corporate and Distribution bij Air France - KLM verklaarde: "Reisagenten vormen een belangrijk onderdeel van de globale verkoopstrategie. We zijn zeer verheugd dat we een kostefficiënte distributieovereenkomst met Amadeus hebben afgesloten, die reisagenten in staat stelt efficiënte toegang te verkrijgen tot het volledige assortiment van ons aanbod."
De overeenkomst is een toevoeging aan een groeiend aantal, onlangs ondertekende
lange termijn full content overeenkomsten, die Amadeus heeft getekend met de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen, onder andere met British Airways (3 jaar), Iberia (5 jaar), Lufthansa en Swiss (5 jaar), SAS Groep (5 jaar) en Virgin Atlantic (3 jaar).
Dit vertegenwoordigt meer dan 280 miljoen boekingen per jaar.
- Einde -