Ingezonden persbericht
Mobile Metrics meet mobiel gebruik websites
Amsterdam, 1 februari 2010
Mobile Metrics (www.mobilemetrics.nl) is een platform dat cijfers en statistieken verzameld over mobiel gebruik van websites en e-mails. Het is een samenwerkingsverband tussen aFrogleap, Netprofiler en RapidSugar. Mobile Metrics richt zich op heel Europa en het gebruik ervan is gratis. De lancering vindt plaats op 1 februari 2010.
Uit een benchmark analyse van Netprofiler onder 20 Nederlandse site blijkt dat 0,7% van het internetverkeer momenteel via mobile devices plaatsvindt. De Apple iPhone is goed voor meer dan de helft van het mobiele internetbezoek.
Om het mobile gebruik van websites te kunnen meten heeft Mobile Metrics een tracker ontwikkeld, JavaScript- en pixelversie, die meet via welk mobiel platform en met welke browser de website wordt aangeroepen. Tevens meet het de locatie door middel van Reverse IP Lookup. Eens per maand wordt er een gedetailleerde rapportage uitgegeven. Zowel het gebruik van de tracker als de rapportage zijn gratis.
Het voordeel van het gebruik van de Mobile Metrics tracker is dat deze ook gebruikt kan worden voor e-mail verkeer, waarbij gemeten wordt welke e-mails op wat voor platform/mobiel gelezen wordt. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn de tracker te gebruiken voor applicaties.
Over aFrogleap
aFrogleap is in juli 2009 opgericht als een specialistisch label van RapidSugar en speelt in op de grote vraag die is ontstaan door de nieuwe mogelijkheden van het mobiele kanaal. En bedenkt, maakt en optimaliseert applicaties en websites voor mobieltjes.
Over Netprofiler
Netprofiler (www.netprofiler.nl, 2003) is een online marketing bureau dat gespecialiseerd is in het meten en verbeteren van online resultaten. De 18 consultant helpen diverse opdrachtgevers met web analytics, mobile analytics, usability/conversie verbetering en zoekmachine marketing. Netprofiler is partner van alle veelgebruikte web analytics leveranciers zoals Omniture, WebTrends, Nedstat en Google Analytics. De trends in het gebruik van mobiele applicaties zijn in deze web analytics tools goed te volgen.
Over RapdSugar
RapidSugar (1999) is een multidisciplinaire interactief marketingcommunicatiebureau, gespecialiseerd in e-mailmarketing, mobile marketing, 1:1 campagne management, e-mail delivery optimalisatie en online trust. RapidSugar geeft advies en verzorgt de complete creatieve en technische realisatie van campagnes en toepassingen, waaronder het maken en hosten van databases, (mobiele) microsites, e-mail nieuwsbrieven, design en copy, webservices, e-mail en campagne management tools (SaaS/Managed services) en de grootschalige distributie van e-mail en sms.
.
==
Ingezonden persbericht