HotelSpecials.nl realiseert 65 miljoen omzet in 2009
01/02/2010 11:26
Hotelspecials.nl
Haarlem, 1 februari 2010 - Boekingssite HotelSpecials.nl weet tijdens de kredietcrisis met al haar labels een recordomzet te bereiken. De omzet van dit bedrijf, dat naast HotelSpecials.nl ook actief is in de bungalow- en cadeaubonnenmarkt, steeg het afgelopen jaar met 30% tot 65 miljoen euro. Het totale aanbod van accommodaties groeide met 25%.
Groei omzet en boekingen
In 2009 realiseerde deze leisure specialist met alle labels ruim 325.000 boekingen ten opzichte van 250.000 in het jaar daarvoor.
De groei van HotelSpecials.nl is vooral te danken aan de dalende hotelprijzen in topbestemmingen en de behoefte van de consument om te kiezen voor een korte vakantie dichtbij huis in tegenstelling tot een verre, duurdere reis. In eigen land was Amsterdam het hele jaar erg populair.
Ook BungalowSpecials.nl heeft een positief jaar afgesloten met hoge pieken zoals 110% groei in de paasvakantie. Verder heeft het label GiftFor2.nl het verkooprecord van 100.000 overschreden in het eerste bestaansjaar.
Het totale aanbod van het bedrijf steeg met 25% naar 2.500 aangesloten accommodaties in de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Met name het aantal bungalowparken op de website BungalowSpecials.nl is sterk gegroeid met 75%. Het hotelaanbod is 35% omhoog gegaan.
Hoogtepunten
Managing partner Remco Hofstede kijkt zeer trots terug op het afgelopen jaar met noemenswaardige hoogtepunten. "De groei van het aanbod en de boekingen van HotelSpecials.nl zijn fantastisch. Bij onze partner in Zweden is er in 2009 zelfs sprake van een boekingsstijging van 75%."
Deze prestatie is te danken aan een aantal zaken. "De vernieuwing van onze website HotelSpecials.nl heeft zijn vruchten afgeworpen. Daarnaast was de HotelWeek voor de 2e keer een daverend succes; er werd begin november massaal geboekt. Ook zijn we vereerd dat ons bedrijf voor het 2e achtereenvolgende jaar is geplaatst in de Technology Fast 50 met de 50 snelst groeiende internetbedrijven", zegt Hofstede.
Verwachting in 2010
HotelSpecials.nl verwacht dat ook in 2010 het aantal boekingen zal toenemen. Hofstede voorspelt: "Dit jaar staat de koopkracht nog meer onder druk. Hierdoor verkiezen consumenten korte vakanties in eigen land of vlak over de grens boven lange, verre reizen."
De boekingssite probeert hierop in te spelen door zoveel mogelijk scherpe deals aan te bieden met een zo groot mogelijk aanbod. Hier zal het bedrijf zich dit jaar op blijven focussen.
Over HotelSpecials.nl
HotelSpecials.nl is sinds 2002 onderdeel van Hotel Booker B.V. en richt zich volledig op het verkopen van hotelovernachtingen. Naast HotelSpecials.nl beheert het bedrijf de labels HotelSpecials.be, BungalowSpecials.nl, HotelAanbiedingen.nl en GiftFor2.nl. Met meer dan 2.500 accommodaties in de Benelux, Duitsland en Frankrijk beschikt het bedrijf over een uitgebreid aanbod. In 2008 realiseerden alle labels in totaal een transactieomzet van ruim 65 miljoen euro met meer dan 325.000 boekingen. Sinds 2006 is er ook een vestiging in Zweden met de website HotelSpecials.se. Inmiddels telt HotelSpecials.nl samen met alle labels 85 fte.
http://www.HotelSpecials.nl
http://www.hotelspecials.nl