Ingezonden persbericht
Schiphol Group wint Customer Passion Award 2010
De Schiphol Group heeft de "Customer Passion Award 2010" gewonnen. Tijdens de bijeenkomst "Share the Passion"
van de Marketing Strategie Tafel in de Industrieele Groote Club (IGC) afgelopen woensdag in Amsterdam heeft
Jacques Hoendervangers, Director Commercial Services and Media van de Schiphol Group, met een bevlogen
presentatie het publiek overtuigd dat zijn bedrijf het meeste passie voor de klant heeft met innoverende concepten
om de klantgerichtheid en klanttevredenheid van Schiphol verder te optimaliseren.
De twee andere genomineerde bedrijven waren Club Med Nederland en Deli XL.
Deze publieksprijs wordt ter beschikking gesteld door de Customer Passion Company en dit jaar voor het eerst
uitgereikt door Richard R. van Nieuwenhoven Helbach, oprichter van de Customer Passion Company.
Richard: "Wij hebben deze Award ter beschikking gesteld om bedrijven en organisaties te stimuleren om hun
klantgerichtheid en passie voor de klant tot grote hoogte te ontwikkelen. Ik denk dat met de uitreiking van deze
prijs aan de terechte winnaar, Schiphol Group, iets moois geboren is en ik roep alle bedrijven, organisaties en
instellingen op hun klantgerichtheid verder te versterken en volgend jaar mee te dingen naar deze prestigieuze Award."
Jacques Hoendervangers: "Het is een grote eer om deze prijs te mogen ontvangen. De passagier moet zich te allen
tijde welkom voelen op onze luchthaven. Wij monitoren regelmatig hoe de passagier Schiphol ervaart en hebben van
gastvrijheid een speerpunt gemaakt. Zo blijven we ons verbeteren in onze ambitie om 'Europe's prefferred airport'
te zijn en te blijven."
Over Schiphol Group
Schiphol Group is een exploitant van luchthavens die als missie heeft om duurzame waarde te creëren voor haar
stakeholders door het ontwikkelen van AirportCities en het positioneren van Amsterdam Airport Schiphol als de
meest toonaangevende AirportCity. De onderneming heeft de ambitie om een van de meest toonaangevende
luchthavenondernemingen ter wereld te zijn.
Schiphol Group is eigenaar en exploitant van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam Airport en Lelystad Airport
en bezit 51% van de aandelen in Eindhoven Airport. Buiten Nederland neemt de onderneming via Schiphol USA Inc.
deel in JFKIAT dat Terminal 4 op John F. Kennedy Airport bij New York exploiteert heeft het een belang in Brisbane
Airport Corporation, exploitant van de luchthaven van Brisbane in Australië, en een belang in Aéroports de Paris,
exploitant van de luchthavens van Parijs..
Over Customer Passion Company
De Customer Passion Company is een samenwerkingsverband van adviseurs, trainers en business coaches die
met passie en plezier bedrijven en organisaties begeleiden in hun reis om een hoger niveau van klantgerichtheid
te bereiken. Een onderneming of organisatie presteert beter en behaalt een hoger rendement wanneer allen die in
het zakelijke proces betrokken zijn passie voor de klant voelen en tonen en wanneer de bedrijfsprocessen deze
passie optimaal ondersteunen. De long term value van de klant zal aanzienlijk toenemen wanneer de klant deze passie
ervaart en er zelf deel van uit wil maken.
De Customer Passion Company heeft als doel om een "door passie gedreven" verandering en vernieuwing van binnenuit
bij de organisatie te realiseren om de klantgerichtheid, klantbetrokkenheid en de waarde voor de klant aanzienlijk te
verhogen en daarmee het rendement van de organisatie.