Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Solliciteren bij Unamic/HCN met LinkedIn profiel
Vrijdag 29 Januari 2010
Almere - Op de website www.werkenbijunamic.nl kunnen werkzoekenden
zich nu inschrijven en solliciteren op vacatures met behulp van hun
LinkedIn profiel. Leverancier van werving en selectiesoftware, OTYS
Recruiting Technology, heeft als eerste een API koppeling met LinkedIn
ontwikkeld waarmee de selectiesoftware de gegevens van de kandidaat
uit het LinkedIn profiel onttrekt. Unamic/HCN heeft als OTYS gebruiker
hiermee de primeur op deze `Curriculum Vitae koppeling' met een
wereldwijd leidend social media platform.
LinkedIn, het snelstgroeiende zakelijk netwerk (één gebruiker per
seconde), is op veel facetten waardevol voor werkzoekenden. René
Nijman, Manager Planning, Recruitment & Employer Marketing van
Unamic/HCN: "LinkedIn is een zeer interessant platform om met name
hoger opgeleide kandidaten te vinden. LinkedIn is voor werkzoekenden
een manier om hun carrière onder de aandacht te brengen. Doordat zij
nu met hun LinkedIn profiel kunnen solliciteren op onze vacatures
maken wij het voor kandidaten eenvoudiger om gegevens aan ons door te
geven en werkt het voor ons goed om vacatures gerichter te matchen met
hun profielen."
De website www.werkenbijunamic.nl is voorzien van een inschrijf- en
sollicitatieformulier, waarbij het CV gebruikt kan worden om de
gegevensvelden automatisch in te vullen. Hierdoor hoeven kandidaten
geen extra handelingen meer uit te voeren. Naast het gebruikelijke CV
kan nu ook het LinkedIn CV daarvoor gebruikt worden. Unamic/HCN ziet
de koppeling met LinkedIn als weer een stap verder in het gebruik van
innovatieve webtechnologie.
---
Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is in de Benelux één van de grootste spelers op het gebied
van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B
omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen
contactcenters in Nederland, België, Turkije en Suriname maar voert
ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenter operaties middels
co-sourcing constructies. Naast klantprocessen gericht op
inbound-diensten zoals klantenservice, aftersales en technische
helpdesk worden outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op
retentie, upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over
een gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van
`transactiegericht' klantcontact zoals facturatie en creditmanagement
en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management,
training/coaching en consultancy activiteiten op het gebied van
klantcontact en klantprocessen. Kijk voor meer informatie op
www.unamic.com.
Over LinkedIn
Meer informatie op www.linkedin.com