Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Teleperformance lanceert high-end dienstverlening
Donderdag 28 Januari 2010
Zoetermeer - Platinum is de nieuwe high-end contactcenter
dienstverlening van Teleperformance. Platinum is een combinatie van
geavanceerde technologie, de wereldwijde kennis van Teleperformance en
hoog opgeleide medewerkers. Teleperformance levert hiermee een dienst
die optimaal inspeelt op de wereldwijde behoefte aan superieure
service en excellente klanttevredenheid. Naast de vernieuwende
technieken en kennis van de medewerkers onderscheidt Teleperformance
zich door het verstrekken van diepgaande analyses van de
dienstverlening. De afgelopen week is Platinum gepresenteerd aan
vooraanstaande relaties tijdens een bijeenkomst in Londen.
Reacties van analisten
Analisten van IDC, Frost & Sullivan en Datamonitor hebben
Teleperformance Platinum uitvoerig bekeken. "Ik ben in veel
contactcenters over de gehele wereld geweest. Maar toen ik
kennismaakte met Teleperformance Platinum, realiseerde ik mij dat ik
zoiets nog nooit was tegengekomen. De Platinum dienstverlening is
enthousiast, professioneel en uniek. Dit is positief voor
Teleperformance maar, nog belangrijker, ook voor hun klanten!," aldus
Stephen Loynd van IDC. Ook de andere analisten waren aangenaam verrast
over de kracht van Platinum.
De eerste klanten die gekozen hebben voor Platinum zijn zeer
enthousiast. Ze zien dankzij Platinum de rol van een excellente
klantenservice als de sleutel tot succes daadwerkelijk gerealiseerd.
Social media
Naast het afhandelen van telefonie en e-mail, vind ook online
monitoring plaats. "Teleperformance Platinum volgt de mening van de
consumenten over de klant in blogs en op social networks. Zo bieden we
een breed overzicht van de wijze waarop onze diensten worden
waargenomen. Ook kunnen we ons een beeld vormen van de perceptie van
de producten van de betreffende klant", aldus Norbert van Liemt, CEO
van Teleperformance in de Benelux. "Deze gegevens leiden tot betere
processen, diensten en producten voor de consument. Met
Teleperformance Platinum is er nu een cijfermatig bewezen alternatief
voor de voortgaande verschraling van klantcontact en lage
klanttevredenheid".
Toonaangevend
Teleperformance bewijst met Platinum de toonaangevende leverancier te
zijn voor het uitbesteden van CRM- en contactcenterdiensten.
Teleperformance Platinum is ontwikkeld door een team van wereldwijde
experts in hun gebied - variërend van HR tot IT - en brengt de beste
eigenschappen van in-house en outsourced services bij elkaar in één
oplossing.
---
Over Teleperformance
Teleperformance is `s werelds voornaamste provider voor het
uitbesteden van CRM- en contactcenterdiensten. De Teleperformance
Group combineert internationale expertise en best-practices met de
kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance (NYSE Euronext
Parijs: FR 0000051807) realiseerde in 2008 een omzet EUR 1,784
miljard. De Groep heeft ongeveer 82.000 geautomatiseerde werkplekken,
met meer dan 100.000 werknemers (FTE) in 250 contactcenters in 47
landen. Teleperformance voert programma's uit in meer dan 66
verschillende talen en dialecten voor grote internationale bedrijven
in diverse industrieën. Teleperformance is actief in de Benelux sinds
1993 en uitgegroeid tot een topspeler in de contactcenter branche met
vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel.
In de Benelux zijn meer dan 2500 medewerkers actief die werken voor
een groot aantal prominente merken in diverse branches.