Spike jonze's robot love story -een creatieve collaboratie met absolut
AMSTERDAM, 20100127 -- ABSOLUT lanceert ABSOLUT SPIKE JONZE: een baanbrekend wereldwijd filmproject.Met de film "I'm Here"geeft één van de belangrijkste influencers van de hedendaagse pop-cultuur,Spike Jonze,zijn interpretatie van het merk ABSOLUT.Deze unieke samenwerking bevestigt de positie van ABSOLUT,als een pionierend en cultuurvormend merk.Nederland heeft-voor de aanloop naar de première - een creatieve competitie uitgezet die via het Idealize.nl platform wordt verspreid.Om creatief Nederland op te roepen om hieraan deel te nemen heeft ABSOLUT een korte promotiefilm gemaakt met vier toonaangevende Nederlandse creatieven in de hoofdrol.De winnaar van de competitie sleept de organisatie van de Nederlandse offline première van"I'm Here"in de wacht.
"I'm Here" is een creatieve samenwerking tussen ABSOLUT VODKA en de wereldberoemde filmregisseur- en producent Spike Jonze. In deze `Robot Love-story' laat Jonze zien wat creativiteit kan betekenen voor de mens, hoe het je leven kan verrijken en hoe het de wereld om je heen interessanter maakt. De film laat op een kunstzinnige wijze het hart en ziel van ABSOLUT VODKA zien; de visie van het merk dat creativiteit de drijfveer voor uniciteit is.
Competitie
Het startschot van de competitie wordt met een korte film gegeven. In deze film dagen vier toonaangevende Nederlandse creatieven; fotograaf Alek Bruessing, kunstenaar Snar, DJ Oslo Hilton en grafisch ontwerpster Judith Veenendaal, iedereen uit om deel te nemen aan de competitie. Als eerste deelnemers hebben zij hun creatieve visie op de première al gegeven. Alle (digitale) concepten kunnen, in de periode van 19 januari tot en met 31 januari aanstaande, via absolut.idealize.nl ingezonden worden. Het jurypanel maakt op 4 februari aanstaande, tijdens een event van ABSOLUT VODKA, de winnaar bekend. De jury bestaat uit; Parool; Ronald Ockhuyzen (Chef Kunst & Media), Glamcult; Rogier Vlaming (Hoofdredacteur/ uitgever), REVU; Willem Uylenbroek (Journalist) en Tinc PR & Events; Telma Negreiros (Managing Director).
De wereldwijde online première vindt plaats op 2 maart 2010. De Nederlandse offline première vindt op 25 februari aanstaande, op een nu nog geheime locatie, plaats. De winnaar van de hierboven genoemde competitie ontvangt een cheque ter waarde van 5000 euro en mag de volledige première naar eigen fantasie invullen.
Spike Jonze
De getalenteerde filmmaker Spike Jonze werd in de midden jaren negentig beroemd door korte films en videoclips voor onder andere The Beastie Boys, Fatboy Slim en Björk. Met zijn eerste speelfilm, Being John Malkovich (1999) werd hij wereldwijd omarmd door filmcritici en publiek. Zijn werk wordt veelal gekarakteriseerd door zijn originele en artistieke invalshoek. Inmiddels heeft Jonze een reeks aan films, waaronder de recente Where The Wild Things Are, diverse videoclips en commercials en zelfs een Academy Award nominatie op zijn naam.
ABSOLUT VODKA
ABSOLUT staat bekend om haar creatieve samenwerkingen met vooraanstaande en wereldberoemde artiesten op het gebied van kunst, mode, muziek, fotografie en film. Andy Warhol, Tom Ford, Jean Paul Gaultier, Gianni Versace en Kenny Scharf zijn een aantal namen die in het verleden de revue hebben gepasseerd. Als één van de meest invloedrijke vormgevers van de moderne popcultuur, bestempelt de samenwerking met Spike Jonze de toewijding van ABSOLUT aan innovatieve collaboraties en creativiteit.
Voor meer informatie /niet ter publicatie
Tinc Public Relations & Events Darla van Hoorn: darla@tincpr.com
Telma Negreiros: telma@tincpr.com
Telefoon: 020- 777 21 20
Website Tinc: www.tincpr.com
Website ABSOLUT Spike Jonze: absolut.idealize.nl
Alek Bruessing: www.alek.nl
SNAR: www.snar.nl
Olso Hilton: www.myspace.com/oslohilton
Judith Veenendaal: http://judithsophie.blogspot.com/
ABSOLUT SPIKE JONZE AGENDA
Startdatum competitie: vrijdag 22 januari 2010
Deadline inzendingen: zondag 31 januari 2010
Bekendmaking winnaar: donderdag 4 februari 2010
Wereldwijde online première: dinsdag 2 maart 2010
Offline première Nederland: donderdag 25 februari 2010
Idealize
Idealize is een online platform rondom innovatie en creativiteit in Nederland. De doelgroep van Idealize is de Creatieve Klasse. Deze worden op Idealize geïnspireerd, geportretteerd, gestimuleerd en met elkaar verbonden via de community Thinkstyles. Op Idealize is het laatste nieuws te vinden over nieuwe markten, ideeën, ontwerpen, innovaties, trends en producten, zowel in Nederland als daarbuiten. Idealize is onderdeel van Sanoma Digital The Netherlands B.V.
Ingezonden persbericht