Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 27 januari 2010

Reed Business' Medisch Contact / Artsennet wint LOF Prijs voor Vakinformatie 2010

Reed Business' uitgave Medisch Contact / Artsennet heeft gistermiddag de LOF Prijs voor Vakinformatie 2010 gewonnen. De prijs t.w.v. 10.000 euro werd uitgereikt tijdens een bijeenkomst van het Nederlands Uitgevers Verbond (NUV) in de Hermitage in Amsterdam. Het is de zevende keer dat Reed Business de LOF Prijs wint.

Paul Emons, senior Publisher Elsevier Gezondheidszorg en eindverantwoordelijk voor Medisch Contact / Artsennet: "Dit is geweldig! Na een paar nominaties moest het nu ook gewoon gebeuren. "We hebben hier de afgelopen jaren keihard aan gewerkt. In nauwe samenwerking met IT, ons eigen team, leveranciers en onze partner artsenfederatie KNMG hebben we met de lancering van 23 websites binnen de Artsennet-portal echt het verschil weten te maken. We hebben een ijzersterk multimediaal merk neergezet. Onze investeringen in innovaties en groei hebben met deze prijs hun welverdiende beloning gekregen. Mijn complimenten voor iedereen die bij Medisch Contact / Artsennet betrokken is, intern en extern!"

Hoofdredacteur Ben Crul vult aan: "Dit is de kroon op onze noeste arbeid. We hebben in drie jaar tijd enorm veel gerealiseerd. Medisch Contact / Artsennet weet keer op keer nieuws en actualiteiten te brengen die de medische wereld op z'n kop zetten. Een knappe prestatie door een topteam." Jury aangenaam verrast
De jury was, zo meldden ze in het juryrapport: "aangenaam verrast door alle audio en visuele off- en online uitingen die onder het merk Medisch Contact verschijnen. ( ... ) Medisch Contact / Artsennet biedt medische beroepsbeoefenaren in alle fasen van hun loopbaan een uitstekend crossmediaal platform waarvan de afzonderlijke onderdelen elkaar versterken. ( ... ) Medisch Contact communiceert op een voortreffelijke wijze met de doelgroepen.”

De genomineerden
Medisch Contact / Artsennet ging de strijd aan met Boekblad van Media Business Press, IEX Profs van Iex Media, Opmaat van Sdu Uitgevers, SecondSight van Secsi Media, Skipr van Bohn Stafleu van Loghum/Springer en FiscaalTotaal, dat eveneens door Reed Business wordt uigegeven.

Eerdere overwinningen van Reed Business
Eerder sleepten Reed Business' titels Distrifood, bizz, Travelecademy, Technische Revue/TR-online.nl, Auto&MotorTECHNIEK en Boerderij de prijs in de wacht.

De LOF Prijs
De LOF Prijs voor Vakinformatie is dé kwaliteitsprijs voor vakinformatie en wordt jaarlijks toegekend aan een uitgave op het terrein van vak- en wetenschappelijke informatie. Aan de LOF Prijs voor Vakinformatie is een geldbedrag verbonden van 10.000 euro. De LOF Prijs voor Vakinformatie is een initiatief van de Stichting Lucas-Ooms Fonds en de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht