Bakugan, de nieuwste rage bij Fun
27/01/2010 14:06
FUN BELGIUM NV
Brugge - De figuurtjes en verzamelkaarten van Bakugan vliegen over de toonbank en zijn niet weg te denken van de speelplaats. Vijetijdsketen Fun kan de vraag nauwelijks bijhouden en zag de Bakugan producten in amper anderhalve maand tijd de top tien overnemen. We kunnen van een echte rage spreken bij jongens van 7 jaar en ouder.
Het succes van Bakugan begon in 2008 in Japan en de VS. Ondertussen gaat er elke 30 seconden ergens ter wereld een Bakugan over de toonbank. Het spel kwam in het najaar van 2009 naar België en sloeg ook hier in als een bom. Het spel is gebaseerd op een Japanse animatiereeks, die twee keer per dag uitgezonden wordt op VT4.
Bart Coeman, bestuurder bij Fun: "Bakugan is in een zeer korte tijd uitgegroeid tot een echte rage. We moeten elke week grote bestellingen plaatsen om de vraag te kunnen bijhouden. Bakugan domineert onze top 10 en verdringt zelfs andere toppers uit de top 3. Niet alleen het spel zelf is een echte must have. Ook tal van afgeleide producten zoals papierwaren, dekbedhoezen, zaklampen, posters, games en heuse verkleedkostuums voor carnaval vliegen de deur uit."
Het spel draait rond de Bakugans. Dit zijn een soort knikkers die open springen als ze over een magnetische Gate Card rollen. De Bakugans komen uit zes verschillende werelden en hebben elk hun eigen krachten. Het zijn die G-krachten die voor winst of verlies zorgen.
Om Bakugan te spelen heb je drie Bakugans nodig, drie Gate Cards en drie Ability Cards. Deze worden samen aangeboden in een Starterpack. Daarnaast zijn de Bakugans ook apart verkrijgbaar in zogenaamde Boosterpacks. Er zijn ook uitbreidingen zoals een echte arena, een tinnen doosje om je Bakugans en kaarten in te bewaren en zelfs een Hand Launcher om de Bakugans met effect te lanceren. Binnenkort volgen er een aantal nieuwe producten, zowel voor de doorgewinterde spelers als voor de beginneling. Het ziet ernaar uit dat Bakugan geen eendagsvlieg wordt. Het succesvolle assortiment wordt dit voorjaar uitgebreid met een aantal veelbelovende nieuwe producten.
*****
Over FUN
Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.
In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.
Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.
Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.
Fun, daar begint de pret.