Van Duuren Districenters sluit 2009 af met groei van 2 procent
VIANEN, 20100125 -- Van Duuren Districenters heeft 2009 afgesloten met een winst van 2 procent. De recessie was voor de transportondernemer reden om in de aanval te gaan: "De mouwen nog even een slag extra oprollen en aan de bak met een tandje erbij", zegt directeur Jeroen van Duuren.
Het succes kwam Van Duuren Districenters niet aanwaaien vorig jaar. Om in een economisch rampjaar toch goede resultaten te boeken is niet alleen heel veel inzet nodig, maar ook een heldere strategie, meent Jeroen van Duuren: "In september 2008 zagen we een forse deuk in de omzet komen. Dan kan je twee dingen doen: actie ondernemen op verkoopvlak of nog scherper worden op je kosten. Scherper op onze kosten konden wij echt niet worden dus gingen we ons vol richten op de sales." Het bedrijf stelde Paul Lucassen aan als Director Sales, waardoor Jeroen van Duuren zijn handen vrij kreeg om nog meer bestemmingen aan het dienstenpalet toe te gaan voegen. In 2009 werden meer dan tien nieuwe bestemmingen toegevoegd.
Hoewel Van Duuren de klanten meer bestemmingen kon gaan aanbieden, lukte het niet de omzet uit bestaande relaties op peil te houden. Dat uiteindelijk de omzet toch steeg ligt aan het feit dat de onderneming heel hoog inzette op new business.
In 2009 werden de resultaten van deze strategie zichtbaar. Van Duuren: "We zagen vanaf mei de omzet per maand toenemen. Het systeem ging werken. Meer nieuwe klanten erbij die opgevangen werden door een enthousiast operationeel team van medewerkers die de klanten helemaal in de watten legden. Dit werkte geweldig, want de nieuwe klanten kwamen van grotere concurrenten waar veel ontslagen vielen en waar ze dus hun contactpersonen kwijtraakten. In die omstandigheden gingen veel partijen om zich heen kijken. Wij zorgden ervoor via ons marketingsysteem dat we in beeld kwamen."
"Het oude principe `doe wat je belooft en doe dat nog iets beter dan dat de klant verwacht' werkt nog altijd", besluit Van Duuren. Het resultaat van de aanvallende strategie van Van Duuren Districenters is dat 2009 kon worden afgesloten met een groei van 2 procent en een doel van groei voor 2010 van minimaal 25 procent.
Over Van Duuren Districenters
Van Duuren Districenters is een Pan-Europese logistieke dienstverlener, en in dit segment een top 5 speler onder de familiebedrijven in Nederland. Van Duurens Europese netwerk dekt 36 landen. Via haar partners beschikt Van Duuren Districenters over 381 afleverdepots van waaruit 9.525 wagens over heel Europa leveren. Van Duuren staat voor `Quality'. Iedere dag weer zetten de medewerkers van Van Duuren zich in om dit doel te bereiken.
Van Duuren Districenters
Ingezonden persbericht