Algemene omroepvereniging AVRO

PERSBERICHT

Hilversum, 25-01-2010

OPSPORING VERZOCHT MIKT OP JONG PUBLIEK MET MOBIELE WEBSITE

Bewakingsbeelden, signalementen of compositietekeningen, de bezitter van een mobieltje kan het vanaf nu allemaal zien, lezen, en horen via de mobiele site van Opsporing Verzocht. Het AVRO-programma beoogt hiermee een nieuwe, jonge doelgroep aan zich te binden.

Vooral jongeren bekijken in grote getale filmpjes via internet op hun mobieltje. Met deze nieuwe mobiele site is al het videomateriaal van Opsporing Verzocht als YouTube- filmpje te zien, inclusief de locatie van het misdrijf op Google Maps.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) met wie de AVRO in Opsporing Verzocht samenwerkt, wijst erop dat jongeren meer dan gemiddeld getuige zijn van geweld in het uitgaansleven. De politie hoopt dat deze mobiele toepassing van Opsporing Verzocht leidt tot meer tips uit deze doelgroep.

Opsporing Verzocht trekt elke week gemiddeld 1,1 miljoen kijkers. Daarvan is 12% jonger dan 35 jaar.

url: m.opsporingverzocht.avro.nl