Direct klantcontact autoverzekeraar krijgt hoogste waardering
25/01/2010 07:15
Independer.nl
Verzekeraars die rechtstreeks met hun klanten communiceren, zogeheten direct writers, krijgen de hoogste waardering van hun klanten. Zes verzekeraars uit de top 10 van het klanttevredenheidsonderzoek van Independer.nl zijn direct writers. De best scorende verzekeraar in dit onderzoek is ZLM Verzekeringen.
De top 5 ziet er als volgt uit:
1. ZLM Verzekeringen (8,2)
2. VVAA (8,1)
3. FBTO Achmea (7,8)
4. Interpolis (7,8)
5. Centraal Beheer Achmea (7,7)
ZLM Verzekeringen, die alleen toegankelijk is voor inwoners van Noord-Brabant en Zeeland, communiceert zowel rechtstreeks als via tussenpersonen met zijn klanten. Ook de nummer twee in dit onderzoek (VVAA) is niet voor iedereen toegankelijk. Alleen artsen en verpleegkundigen kunnen bij VVAA terecht.
Opvallend is verder dat de drie meest populaire verzekeraars op www.independer.nl Budgio, Bruns ten Brink en Allsecur weliswaar (ruim) voldoende, maar wel iets lager scoren op service. Voor autobezitters is prijs blijkbaar belangrijker dan kleine verschillen in service. In dit onderzoek zijn de verzekeraars Premio (6,4) en Kruidvat (6,2), beide behorende tot de Delta Lloydgroep het slechtst beoordeeld.
Het klanttevredenheidsonderzoek is gehouden van 18 januari 2009 tot en met 19 januari 2010. Ruim 132.000 bezoekers van de vergelijking van autoverzekeringen konden hun autoverzekering beoordelen op de volgende aspecten:
- klaarstaan voor de klant
- beloften nakomen
- schadeafhandeling
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.independer.nl