Consumentenbond
25 januari 2010
Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging van start
Op 1 januari 2010 is de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging van
start gegaan. Consumenten kunnen daar terecht als zij een geschil
hebben met een bij de branchevereniging aangesloten kapper (ANKO),
schoonheidsspecialist (ANBOS), voetverzorger of pedicure (ProVoet). De
start van de Geschillencommissie is feestelijk ingeluid door de
voorzitters van de brancheorganisaties en de directeur van de
Consumentenbond, Bart Combée.
De Consumentenbond en de brancheverenigingen zijn bij de SER
tweezijdige algemene voorwaarden overeengekomen. Consumenten die naar
een aangesloten ondernemer gaan, weten zich dus verzekerd van eerlijke
en duidelijke voorwaarden. Zo hoeft een consument voor een serie
behandelingen nooit meer dan 50% vooruit te betalen, de rest betaalt
hij pas na afloop van de behandelreeks.
Algemene voorwaarden
De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging beoordeelt geschillen op
basis van de algemene voorwaarden die zijn opgesteld door de branche
en de Consumentenbond. De commissie velt een bindend oordeel over
niet-opgeloste klachten tussen consumenten en ondernemers. Een
consument moet daarvoor wel eerst een klacht hebben ingediend bij de
desbetreffende ondernemer.