Consumentenbond

25 januari 2010

Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging van start

Op 1 januari 2010 is de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging van start gegaan. Consumenten kunnen daar terecht als zij een geschil hebben met een bij de branchevereniging aangesloten kapper (ANKO), schoonheidsspecialist (ANBOS), voetverzorger of pedicure (ProVoet). De start van de Geschillencommissie is feestelijk ingeluid door de voorzitters van de brancheorganisaties en de directeur van de Consumentenbond, Bart Combée.

De Consumentenbond en de brancheverenigingen zijn bij de SER tweezijdige algemene voorwaarden overeengekomen. Consumenten die naar een aangesloten ondernemer gaan, weten zich dus verzekerd van eerlijke en duidelijke voorwaarden. Zo hoeft een consument voor een serie behandelingen nooit meer dan 50% vooruit te betalen, de rest betaalt hij pas na afloop van de behandelreeks.

Algemene voorwaarden

De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging beoordeelt geschillen op basis van de algemene voorwaarden die zijn opgesteld door de branche en de Consumentenbond. De commissie velt een bindend oordeel over niet-opgeloste klachten tussen consumenten en ondernemers. Een consument moet daarvoor wel eerst een klacht hebben ingediend bij de desbetreffende ondernemer.