Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Sanoma Uitgevers partner AIFW
Fashion Week krijgt nu ook Fashion Magazine: Frontrow
Hoofddorp, 13 januari 2010 - De Amsterdam IInternational Fashion Week krijgt nu ook een magazine, genaamd Frontrow. Sanoma Uitgevers maakt de glossy speciaal voor het Nederlandse mode-event dat van 23 tot en met 31 januari plaatsvindt.
In Frontrow het officiële catwalk- en het openbare programma, interviews met ontwerpers en andere toonaangevende mensen uit de mode-industrie, fotoshoots en meer interessant modenieuws.
Frontrow wordt vanaf 23 januari 2010 in oplage van 40.000 exemplaren verspreid bij de officiële catwalklocaties op het Westergasterrein, maar ook op modevakbeurzen, musea, clubs, bioscopen, winkels en bij de abonnementenoplage van Grazia. Het magazine wordt gemaakt door AIFW en de redactie van Grazia.
Nederland op de kaart
Hilmar Mulder, hoofdredacteur Grazia: 'Ik vind het geweldig om Frontrow te maken. Een mode-evenement van niveau als de Amsterdam International Fashion Week verdient zijn eigen tijdschrift - geheel in eigen stijl. Nederland staat steeds meer op de kaart met (inter)nationaal succesvolle modeontwerpers en daar dragen wij als wekelijkse modeglossy graag ons steentje aan bij. Zowel in het tijdschrift Grazia als met dit bijzondere project: Frontrow.'
Shows sponsoren
Sanoma Uitgevers gaat voor het tweede jaar op rij een samenwerking aan met het internationaal gerespecteerde mode-evenement Amsterdam International Fashion Week. Tijdens de Fashion Week tonen reeds gevestigde namen en nieuw talent hun allernieuwste collecties waar zij maandenlang aan hebben gewerkt. Op zaterdag 30 januari sponsort Sanoma Uitgevers met Cosmopolitan de show van EиD by Eva and Delia en met Beau Monde 'C'est BRILLANT - Les Icônes featuring Michael Barnaart van Bergen'.
Frontrow wordt gelanceerd tijdens de officiële opening van de Amsterdam International Fashion Week op 23 januari a.s. in Maison de Bonneterie te Amsterdam. Trijntje Oosterhuis zal daar een optreden geven.
Sanoma Uitgevers weet wat er leeft
Sanoma Uitgevers is met bijna 80 publiekstijdschriften (met bijbehorende extensies en evenementen), circa 180 websites en 15 mobiele sites in bereik het grootste mediabedrijf in Nederland. Met alle print- en digitale media heeft het een bereik van circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR). Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften en bezoekers van sites en evenementen. Wat doelgroepen weten, doen en laten. En die kennis deelt Sanoma graag met haar business partners om hun doelen te bereiken.
In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters Sanoma Digital (v/h ilse media) en Mood for Magazines een omzet van 515,7 miljoen euro.
Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.
Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl
Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht