Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
ONDER EMBARGO TOT VRIJDAG 22 JANUARI 2010, 09:00 UUR

Middelbare scholieren bouwen eerste online woordenstrijd game.


- Spel vandaag online op www.battledate.com -

Ruim 300 scholieren van het Veluws College in Apeldoorn hebben samen met gamebouwer MediaMonks de groots opgezette game BattleDate gebouwd (www.battledate.com). In het spel kunnen gamers elkaar uitdagen om via chat een woordenstrijd (battle) aan te gaan. Twee spelers proberen elkaar af te troeven met slimme, grappige opmerkingen. Er wordt gestreden om een virtueel afspraakje (date) met een derde speler. Deze is tevens de jury en bepaalt wie de battle wint. Schelden is 'not cool'; dat levert minpunten op.

Een vlotte babbel en er cool uitzien. Daar gaat het om in BattleDate. Elke BattleDater speelt met een eigen avatar, die volledig zelf te ontwerpen is. De merken Pelle Pelle, Karl Kani en Muchacho Malo hebben avatar kledingshops in het spel. Ook zijn er mp3 spelers, mobiele telefoons, zonnebrillen en andere wannahaves om de avatar extra aan te kleden.

Inez Meyer (17, VWO scholiere, een van de bouwers).'Superleuk was het om mee te helpen aan BattleDate. Ik heb er zoveel van geleerd! Het is echt heel mooi geworden en ik hoop dat anderen dat ook vinden. Dus ik kan niet wachten tot ik het met m'n vriendinnen en vrienden kan spelen. '

'Het idee voor dit spel kreeg ik vorig jaar. Het is bedoeld voor middelbare scholieren omdat die veel gamen en veel chatten. Het leek me leuk om aantal van hen bij de bouw betrekken. Dus ben ik naar mijn oude school gestapt en daar waren ze meteen heel enthousiast. Bovendien vonden de leerlingen het spelconcept spannend en wilden ze graag meedoen. Uiteindelijk hebben ruim 300 leerlingen meegeholpen. Zo is een spel ontstaan dat zij zelf heel cool vinden.', Dat zegt Remco Rutte (27), oprichter van Battledate.com.

De game wordt vandaag vanuit de aula van het Veluws College in Apeldoorn gelanceerd. Het spel is nu in het Nederlands voor iedereen gratis te spelen op www.battledate.com. Later dit jaar zal het ook in andere talen worden gelanceerd.

EINDE BERICHT

VIDEOBERICHT BESCHIKBAAR OP WWW.BATLLEDATE.COM/MEDIA

ONDER EMBARGO TOT VRIJDAG 22 JANUARI 2010, 09:00 UUR

OVER BATTLEDATE.COM (www.battledate.com)

Battledate.com is een spelsite waarin via chat tussen spelers een woordenstrijd wordt gevoerd. Het spel is voor iedereen vanaf 22 januari 2010 te spelen op www.battledate.com. Battledate is een idee van Remco Rutte.

OVER MEDIAMONKS (www.mediamonks.com)

MediaMonks is het grootste interactieve marketingbureau in Nederland. MediaMonks is gevestigd in Hilversum, opgericht in 2001 en wordt momenteel door meer dan 95 Monks vertegenwoordigd. MediaMonks Game ontwerpt en bouwt casual advergames voor marketingdoeleinden. Het portfolio telt meer dan 70 online advergames, voor diverse nationale en internationale adverteerders. MediaMonks werkt voor (inter-)nationale bureaus en adverteerders in verschillende segmenten (B2B, B2C en overheden).

OVER HET VELUWS COLLEGE (www.veluwscollege.nl)

Het Veluws College is onderdeel van de Veluwse Scholengroep en heeft 3 katholieke vestigingen in Apeldoorn en 1 oecumenische in Twello. Het Veluws College brengt kennis en vaardigheden over van vmbo tot en met gymnasium, waarbij we leerlingen de gelegenheid geven zich optimaal te ontplooien. Zo krijgen leerlingen op alle vestigingen de kans om een PlusVak te volgen, worden leerlingen die meer willen en kunnen extra uitgedaagd op het vwo+ en krijgen topsporters de gelegenheid hun sportcarrière te combineren met hun schoolwerk (LOOT). Op het Veluws College dagen we de leerlingen uit het beste uit zichzelf te halen.