Persbericht
Elephant Talk tekent intentieverklaring met ECOFOON over eerste milieuvriendelijke mobiele-telefonieaanbod
Schiphol, 22 januari 2010 - Elephant Talk Communications, Inc. (OTC BB: ETAK), een internationale telecom- en netwerkoperator voor vaste en mobiele netwerken, heeft een intentieverklaring getekend met ECOFOON, onderdeel van ECOFOON Nederland BV. Dit is een nieuwe Mobile Virtual Network Operator (MVNO) voor Nederlandse bedrijven en consumenten. ECOFOON verwacht zijn diensten in februari 2010 op de markt te brengen en in de komende twee jaar meer dan 150.000 SIM-kaarten te verkopen.
ECOFOON introduceert een nieuw 'groen' MVNO-concept waarbij de nadruk ligt op het behoud van, de zorg voor, en het bewustzijn omtrent het milieu. Daarnaast hanteert ECOFOON een unieke manier van prijsbepaling. Het bedrijf zal een ECOFOON Community lanceren. Hier biedt ECOFOON leden verschillende opties om hun belgedrag zo af te stemmen, dat de impact daarvan op het milieu minimaal is. Ook kunnen ECOFOON-bellers hier gezamenlijke initiatieven voor een beter milieu ondersteunen. ECOFOON gebruikt het volledig geïntegreerde Elephant Talk Mobile Virtual Network Enabler-platform (MVNE) voor de hosting van mobiele diensten en ter ondersteuning van nieuwe manieren voor klantcommunicatie.
"Steeds meer fabrikanten van mobiele telefoons nemen hun verantwoordelijkheid om nieuwe, milieuvriendelijke productiewijzen te realiseren, zoals bij de modellen die we aanbieden in onze webstore. Ook de aanbieders van mobiele-telefoniediensten moeten hun steentje bijdragen", zegt Robert-Jan van Hooijdonk, CEO van ECOFOON. "Door het aanbieden van een witte SIM-kaart in plaats van een gekleurde, het minimaliseren van de distributieactiviteiten, veranderingen aan het print- en het verpakkingsproces, en het aanbieden van pakketten met mobiele telefoons op zonne-energie, bieden we onze klanten de mogelijkheid hun goede bedoelingen te realiseren. Met ons milieuvriendelijke concept kunnen we kostbare processen en marketingacties achterwege laten. We hoeven deze kosten dus niet door te berekenen aan onze klanten. Daarnaast gebruiken we geavanceerde technologie van Elephant Talk om specifieke applicaties, zoals Google Maps en andere features, veilig te kunnen aanbieden. We zijn verheugd over de samenwerking met Elephant Talk bij de creatie van een kosteneffectief platform dat onze klanten voorziet van uitstekende diensten en producten."
"ECOFOON heeft het initiatief genomen om consumenten mobiele diensten aan te bieden, waarmee ze bijdragen aan een beter milieu en toch profiteren van alle gemakken van mobiele technologie", zegt Martin Zuurbier, CTO en COO van Elephant Talk. "Elephant Talk helpt ECOFOON om de operationele kosten te minimaliseren. Daarnaast helpen we ECOFOON bij de introductie van nieuwe mobiele-internetapplicaties die voorzien in de behoeften en wensen van de ECOFOON-gebruikersgemeenschap. Het doet ons deugd dat we kunnen bijdragen aan het milieuvriendelijker maken van de telecomindustrie. Daarbij kijken we ernaar uit om samen te werken met andere MVNO's die graag vergelijkbare diensten en producten elders ter wereld willen aanbieden."
Over ECOFOON Nederland BV
ECOFOON is de eerste Mobile Virtual Network Operator (MVNO) die (nationaal en internationaal) bellen en mobiel internet aanbiedt tegen de kostprijs. Zo wil ECOFOON de mobiele-telecommarkt opener maken door kosten en brutomarge openbaar te maken. Alle andere aanbieders zorgen ervoor dat het voor klanten onmogelijk is om dergelijke informatie te begrijpen. Ze hebben belpakketten, hoge administratiekosten, minimumfacturen, betalen per minuut en meer. ECOFOON wil uitgroeien tot een toonaangevende MVNO door mensen de daadwerkelijke prijs te laten betalen, zonder marges en tegen lage vaste vergoeding. Een aanzienlijk deel van deze vergoeding investeert ECOFOON direct in milieuvriendelijke projecten.
ECOFOON neemt verantwoordelijkheid op sociaal vlak door te investeren in groene projecten. Daarnaast stimuleert het bedrijf het gebruik van ecologische producten met zijn brede aanbod van ecologische mobiele telefoons, opladers en accessoires.
Over Elephant Talk
Elephant Talk Communications, Inc. (OTC BB: ETAK) is een internationale telecom- en netwerkoperator voor vaste en mobiele netwerken. Het bedrijf faciliteert de wereldwijde distributie van content- en telecommunicatiediensten. Elephant Talk is gevestigd in de VS, maar opereert internationaal vanuit vestigingen in diverse landen en op basis van interconnecties met leidende telecombedrijven wereldwijd. Elephant Talk beschikt over een eigen infrastructuur die het als outsourcingpartner exploiteert op basis van zijn eigen Intelligent Network (IN) en CRM- en Billing-platform. Onder andere in Europa concentreert het bedrijf zich op zijn activiteiten als Mobile Virtual Network (MVNE). De producten en diensten van Elephant Talk omvatten verder Carrier (Pre-)Select-services, Premium Rate-services, VoIP, Wi-Fi, streaming, media & content, en hoogwaardige oplossingen voor prijsbepaling, tariefberekening en billing. Voor meer informatie:
****
Noot voor de redactie (