Stagiairs zijn investering in de toekomst
22/01/2010 09:20
Colo, Samenwerkende Kenniscentra voor Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven
Colo, de vereniging van kenniscentra voor beroepsonderwijs en bedrijfsleven, start op maandag 25 januari 2010 een tweede landelijke campagne met advertenties in dagbladen, radiocommercials en online. Kern van de campagne is het '& Stagiair' achter de bedrijfsnaam. Hiermee benadrukken de bedrijven het belang dat zij hechten aan het in de praktijk opleiden van jonge mensen.
Doelstelling van de campagne is om het bedrijfsleven op te roepen meer stageplaatsen en leerbanen beschikbaar te stellen. Dankzij de eerste campagne is het aantal erkende leerbedrijven ondanks de crisis toegenomen.
De huidige campagne gaat van start naar aanleiding van een grotere toename van het aantal studenten op het mbo met 10.000 waardoor er nog meer stageplaatsen nodig zijn.
JOB (Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs) ondersteunt deze campagne: "We hopen dat er door deze campagne meer stageplekken vrijkomen. Tegelijkertijd willen we ook de waarde van een stagiair voor het leerbedrijf benadrukken. De stagiair kan, als hij/zij goed begeleid wordt, groeien en tijdens (en na) de stage echt iets betekenen voor het leerbedrijf. Zo komen we in een positieve spiraal. Stagiairs aannemen wordt dan een investering voor de toekomst!"
http://www.colo.nl