UMC St Radboud
UMC St Radboud heeft nieuwe website!
21-01-2010
Modern, fris, helder, interactief en rijk aan informatie voor al onze
doelgroepen. Vandaag om 12.00 uur is de nieuwe website van het UMC St
Radboud live gegaan! Bestuursvoorzitter Emile Lohman verrichte de
feestelijke lancering.
Ons nieuwe, digitale visitekaartje is hypermodern en bedient u, onze
klant, optimaal. Of u nu patiënt, verwijzer, student, onderzoeker of
geïnteresseerde bent. Eindeloos zoeken is voorbij. Iedereen komt snel
en gemakkelijk op de plek waar hij wil zijn. Kleuren, foto's, filmpjes
en buttons helpen daarbij en fleuren het geheel ook nog eens op. De
informatie zelf is overzichtelijk en helder geschreven.
Uitgangspunt
De bezoeker centraal, het Radboud dienend. Dat is het uitgangspunt van
onze nieuwe site. Heeft u buikklachten? U zoekt bijvoorbeeld op
`blindedarmontsteking' om te kijken of uw klachten daarbij passen.
Eerst bedenken bij welke afdeling uw klacht hoort, hoeft niet meer. De
zoektermen die u als gebruiker ingeeft, uw kennis en
informatiebehoefte zijn leidend. Dit geldt voor al onze klantgroepen.
Nieuw op de site zijn ook de testimonials waarin u leest is welke
ervaringen patiënten hebben in het Radboud. En het Kinderziekenhuis
heeft een eigen `look and feel' gekregen. Kinderen kunnen binnenkort
bijvoorbeeld via 360-graden-beelden alvast een kijkje nemen in het
ziekenhuis.
Drie ingangen
Onze site heeft drie ingangen. `Zorg' voor de patiënt en alle andere
groepen die betrokken zijn bij zorg. `Onderwijs' biedt het complete
opleidingsaanbod voor studenten, medici, verpleegkundigen en
paramedici. Onder `Research', het Engelstalige deel van de site,
presenteren onze onderzoeksinstituten zich. Maar ook andere
doelgroepen worden bediend. Zo zijn er speciale links voor verwijzers
en journalisten. En een aantal bezoekersgroepen kan via de site op een
afgeschermd deel komen, zoals patiënten van digitale poli's.
Vernieuwen
De website is nooit af. Ook na deze livegang blijven we vernieuwen,
volgens de eisen van de tijd. Zo gaan we de komende periode aan de
slag met interactiemogelijkheden als online afspraken maken, enquêtes
en discussieplatforms. Ook koppelen we de site in de nabije toekomst
aan diverse sociale media. Nu al zijn via YouTube en iTunes video's en
vodcasts te bekijken. En we beschikken over een eigen twitteraccount
dat nu al de meeste volgers heeft van de twitterende UMC's.