Ingezonden persbericht
Persbericht
Maarsbergen, 21 januari 2010
Eredivisie introduceert
Online Media Netwerk
Met ingang van vandaag - donderdag 21 januari - introduceert Eredivisie Media & Marketing zijn online media netwerk. Door de websites van de 18 Eredivisie clubs te koppelen en een samenwerking te realiseren met een aantal grote andere sites kent het Eredivisie online media netwerk vanaf de start een bereik van 3 miljoen unieke bezoekers per maand. Hiermee behoort het bereik van het netwerk direct tot de top in het bereik van de doelgroep mannen 20 - 49.
Voor het Eredivisie Online Media Netwerk is een zelfstandige infrastructuur aangelegd met een hoogwaardige video player, centrale content distributie en adserving. Met een aanbod van kwalitatief hoogwaardige video content kan zo een miljoenenpubliek worden bereikt. Naast de 18 Eredivisie clubs zullen ook distributiepartners (Ziggo, UPC, KPN Vandaag), voetbalsites (vi.nl, voetbal.nl, rtlvoetbal.nl), videosites (MSN, YouTube) en enkele algemene nieuwssites worden aangesloten op het netwerk. Bovendien zijn er in combinatie met TV zender Eredivisie Live aantrekkelijke cross-mediale proposities mogelijk.
Eredivisie
Sinds 1956 zijn de sterkste clubs van Nederland verenigd in één competitie: de Eredivisie. Al ruim een halve eeuw staat de Eredivisie voor topvoetbal in Nederland. Deze bakermat van het nationale voetbal heeft wereldwijd een reputatie opgebouwd van spannend, vernieuwend en creatief voetbal. Gevoed door de sterke Nederlandse voetbalcultuur staat de Eredivisie bovendien tot ver over de landsgrenzen bekend als ideale broedplaats voor voetbaltalent. Direct of indirect is de Eredivisie dan ook hofleverancier van de vaderlandse voetbaltrots Oranje. Door talenten de kans te geven zich te ontwikkelen in een aantrekkelijke en spannende competitie wordt zodoende een stevig fundament gelegd onder het Nederlands Elftal, dat al jaren tot de wereldtop behoort.
De achttien Eredivisie Clubs hebben zich verenigd in de overkoepelende organisatie Eredivisie CV. Oorspronkelijk, sinds 1997, was dit een Naamloze Vennootschap. Eind 2004 hebben de clubs ervoor gekozen de rechtsvorm om te zetten in een Commanditaire Vennootschap: Eredivisie CV (ECV). Het doel van de vennootschap is onder andere het optimaliseren van de commerciële exploitatie van de mediarechten en sponsorrechten ten behoeve van én namens de achttien Eredivisieclubs. De Eredivisie CV tracht namens de clubs zoveel mogelijk Nederlanders te verbinden met de Eredivisie, de hoogste voetbalcompetitie van Nederland. Door gebruik te maken van een gezonde exploitatie wordt getracht op sportief vlak een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie te hebben én houden in Nederland, om zo maximale aansluiting te behouden met buitenlandse competities.
---