Succesvolle modelpolitiek aan de basis van het nieuwe Opel
21/01/2010 22:17
Opel
Amsterdam/Breda - Het merk Opel maakt een nieuwe start. Na een roerig jaar, met veel onzekerheid over de wijze van voortbestaan en de eigendomsstructuur waarbinnen dit zou plaatsvinden, staat het Duitse merk er beter voor dan ooit. Met een ambitieus productoffensief en het direct hieraan gerelateerde nieuwe elan gaat Opel vol zelfvertrouwen van start in 2010. Trots op het merk is daarbij de drijfveer. Naar aanleiding van de start van het nieuwe Opel, onderzocht het merk onder bijna 1.000 Nederlanders hoe het gesteld is met de trots op de auto waarin men rijdt. De uitkomsten werden op 21 januari bekendgemaakt tijdens de premièreavond van Top Gear Live in de Amsterdam RAI.
Trots op 'heilige koe'
Freddy De Mulder, algemeen directeur Opel Nederland: "Het onderzoek dat wij lieten uitvoeren toont aan dat trots op de 'heilige koe' onlosmakelijk verbonden is aan autorijden. Trots heeft ons merk ook groot gemaakt. Het roerige 2009 heeft aangetoond dat Opel veel veerkracht ontleent aan die trots. En het is ook de basis voor de nieuwe toekomst voor ons merk, getuige ook onze nieuwe slogan 'Wir leben Autos'."
"We spreken niet voor niets van 'het nieuwe Opel'. We ontlenen ons zelfvertrouwen en ambitie vooral aan ons productoffensief en het succes dat we daarmee reeds boekten. De introductie van de Opel Insignia - Auto van het Jaar 2009 - zette ons merk in het moeilijke
afgelopen jaar al positief op de kaart, getuige de tientallen awards die we ermee wonnen en de positieve reacties van pers en publiek. De net geïntroduceerde, baanbrekende nieuwe Astra is niet minder dan een sterk vervolg; de aanstaande, gloednieuwe Meriva zal zorgen dat we in die positieve spiraal blijven. Het toont ons vertrouwen in de toekomst, brengt nieuw elan waar het ons imago betreft en het verzekert dat onze klanten tot in lengte van jaren trots op hun auto, hun Opel, kunnen blijven", aldus De Mulder.
Elektrische auto interessante ontwikkeling
Opels productoffensief kent in 2011 een opvallend hoogtepunt. Dan staat de komst van de elektrische Opel Ampera gepland. Ook over de elektrische auto ondervroeg Opel autorijdend Nederland. Opvallend is dat 68% van de autobezitters de elektrische auto als een interessante ontwikkeling ziet, waarvan ruim de helft zelfs overweegt er in de toekomst een aan te schaffen. Vooral vanwege de voordelen voor het milieu en omdat zo'n auto zuinig en stil is.
Ondanks dat bijna driekwart van de autobezitters zegt trots en zuinig op hun auto te zijn, wordt deze in de meeste gevallen pas gewassen als ie echt vies is. Door de wasstraat rijden wint het daarbij van ouderwets met de hand wassen. Voor 15% van de autobezitters is volstrekt ondenkbaar dat een ander achter het stuur van zijn of haar auto kruipt, terwijl 1% het opmerkelijk genoeg geen probleem vindt om een onbekende in zijn of haar auto te laten rijden. Een op de vijf autobezitters heeft een bijnaam voor de auto; van de model- of merknaam van de auto tot liefkozende, enigszins vrouwelijke namen zoals 'beppie', 'gebakje' en 'vlo'.
Over het onderzoek
Het onderzoek is in december 2009/januari 2010 uitgevoerd door MeMo2. Aan het onderzoek werkten in totaal 964 mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder mee, die allen de beschikking hebben over een auto.
- einde persbericht -
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.opel.nl