Ingezonden persbericht

21 januari 2010

Topjury Versmarketeer 2010 bekend.
Aanmelden van uw favoriet kan nog tot 15 februari a.s.

De jury voor de verkiezing Versmarketeer 2010 is bekend. De onafhankelijke jury, die bepaalt wie de titel toekomt, bestaat uit een mix van specialisten en aansprekende namen en bedrijven: Luuk Ros (hoofdredacteur Marketing Tribune), Paul Roetenberg (mede-eigenaar van Frederique's Choice en Versmarketeer 2008), Goos Eilander (directeur-eigenaar van onderzoeksbureau Trendbox), Rens Groeneveld (licentiehouder 'out-of-home' ijsmerk Ben & Jerry's), Caroline van Lieshout (Eigenaar en adviseur, merkenbureau About Brands), John van Kessel (Innovatie adviseur Syntens), Dick Veerman (eigenaar van www.foodlog.nl), Leon Schoofs (Onafhankelijk retailadviseur en ex marketingdirecteur Unilever.

Duidelijke criteria
Uit de aanmeldingen wordt in maart een 'longlist' van tien nominaties samengesteld. De nominaties worden gekozen op basis van objectieve criteria:
Persoon heeft marketing verantwoordelijkheid.
Aantoonbaar succes in vermarkten van versproducten.
Vernieuwend gebruik marketinginstrumenten.
Bijdrage aan positieve uitstraling van de sector.
Penetratie op bestaande en/of nieuwe markten met bestaande en/of nieuwe producten.
Onderscheidend (duurzaam) product/marktconcept
Belangrijke positieve bijdrage aan rendement.
Actief uitdragen boodschap binnen het bedrijf.

Organisatoren
De organisatoren organiseren belangeloos de verkiezing Versmarketeer 2010. Zij vinden het namelijk belangrijk dat degene die opvallen in het onderscheidend op de kaart zetten van hun bedrijf, product of merk, alle lof en aanmoediging ontvangen. Met Versmarketeer 2010 stimuleert de organisatie de agro-sector meer marktgericht en vraaggestuurd te werken.
De organisatie van Versmarketeer 2010 is in handen van Delta Focus (organisatieadviesbureau in de land- en tuinbouw), sense marketing & more (adviesbureau strategische marketing en communicatie in de verssector).
De partners van Versmarketeer zijn Syntens (kennispartner), Marketing Tribune (mediapartner) en Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit (sponsor).

Noot voor redacties

Meer informatie: www.versmarketeer.nl.