Ingezonden persbericht
Philips Public Signage introduceert dunste 65-inch scherm
Omlijsting is slechts helft van gemiddelde industriegrootte
Amsterdam, 21 januari 2010: MMD, de onderneming achter Philips' monitoren, kondigt vandaag de beschikbaarheid van het dunste scherm in de categorie van 65-inch breedbeeldschermen voor public signage (openbare informatiesystemen) aan. De Philips BDL6551V, die in februari zal worden gedemonstreerd tijdens de Integrated Systems Europe (ISE) beurs in Amsterdam, bewijst opnieuw dat Philips een nieuwe invulling geeft aan de markt voor openbare informatiesystemen en de standaard zet. Met zijn ultraslanke scherm communiceert de 65" display boodschappen op stijlvolle wijze. Dankzij zijn indrukwekkende formaat weet het scherm zich bovendien verzekerd van de aandacht van het publiek.
Slankste 65-inch scherm in zijn serie
Philips breidt met de BDL6551V zijn bestaande public signage productreeks van FHD hoge-helderheid platte schermen uit. Het LCD-scherm is slechts 3,1 cm (1,22 inch) dun; dit is vergeleken met andere schermen in zijn categorie de helft van het industriegemiddelde.
Wilfred de Man, Directeur Sales & Marketing EMEA, zegt hierover: "Wij hebben serieuze ambities voor 2010: Philips Public Signage wil het marktaandeel in Europa in 2010 verdubbelen en een toonaangevende speler worden in dit marktsegment. Ondersteund door de sterke Philips-merknaam, onze lange geschiedenis en ervaring in de B2B displaymarkt en de introductie van een uitgebreide nieuwe productreeks, zijn we ervan overtuigd dat we deze doelstelling zullen behalen."
Speciale kenmerken
Het Philips 65-inch scherm biedt klanten talloze handige voordelen, zoals:
- Slanke omlijsting: het ontwerp voegt een stijlvolle uitstraling toe aan een openbare display, past prima in de meeste omgevingen en is ideaal voor matrixvormige videomuren.
- Smart Insert: een toepassing aan de achterzijde van het scherm zorgt ervoor dat een small form factor (SFF) PC of mediatoestel onopvallend kan worden geplaatst. Deze Smart Insert is ontwikkeld om het upgraden, onderhouden en het omwisselen van PC's van professionals te vereenvoudigen, zonder het hele scherm te hoeven vervangen.
- Ontworpen voor 24/7 gebruik: Openbare informatieschermen worden gebruikt in de meest veeleisende toepassingen en zijn getest op 'heavy duty' functioneren, indien nodig zelfs 24/7.
- SmartPower: controleert de intensiteit van de achtergrondbelichting in het kader van energiebesparing. Het systeem is voorgeprogrammeerd om tot 50% te besparen op het stroomverbruik, wat de energierekening aanzienlijk verlaagt.
Beschikbaarheid
De Philips BDL6551V is beschikbaar vanaf april 2010 via alle MMD bedrijfspartners. Voor nadere informatie over Philips public signage oplossingen verwijzen wij u graag naar
Een vertegenwoordiging van MMD zal van 2 t/m 4 februari 2010 de Philips BDL6551V graag aan u demonstreren op stand 12A83 in de Digital Signage Hall (Hall 12) op ISE. Nadere informatie over ISE is te vinden via de volgende link:
Over MMD
MMD is een volledige dochteronderneming van TPV en is in 2009 opgericht via een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt wereldwijd exclusief Philips LCD-schermen op de markt. Door de Philips' merkbelofte te combineren met TPV's productie-expertise op het gebied van schermen, is MMD door zijn snelle en gerichte benadering in staat innovatieve producten op de markt te brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt via zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese IT-distributeurs en -resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan en Eindhoven.
Ingezonden persbericht