Univé wint Customer Performance Award

21/01/2010 14:55

UVIT

Arnhem, 21 januari 2010

PERSBERICHT

Univé wint Customer Performance Award

Verzekeraar Univé heeft de Customer Performance Award 2010 gewonnen voor de beste klantprestatie in de categorie Financiële Instellingen. Univé werd bovendien vierde op de totale ranglijst van de 80 grootste dienstverleners in Nederland. Alleen Ikea, bol.com en de NS gaan Univé voor op deze ranglijst. De Awards werden dinsdag in Amsterdam uitgereikt.

De Customer Performance Award is een initiatief van de Rijksuniversiteit Groningen en de marketingonderzoeksbureaus MetrixLab en MIcompany. Zij ontwikkelden een index waarmee ze de klantprestaties van de 80 grootste dienstverleners in Nederland op wetenschappelijke wijze hebben gemeten. Op basis van deze index zijn nu voor het eerst de Customer Performance Awards uitgereikt.

Wopke van der Zee, manager Distributie van Univé: 'We zijn erg blij met deze Award: hij ondersteunt ons in ons streven om onze leden kwalitatief goede producten te bieden, in combinatie met een hoog serviceniveau en een scherpe premie. We zijn er trots op dat onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek nu opnieuw bewijst dat onze klanten dat zeer waarderen.'

Interpolis en Rabobank waren de andere twee genomineerden in de categorie Financiële Instellingen.

Ruim 4000 consumenten gaven voor het onderzoek hun oordeel over de 80 grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland. Ze kregen onder meer de vraag bij welke van deze bedrijven zij klant zijn, hoeveel geld zij er maandelijks besteden, of ze het bedrijf bij bekenden zouden aanbevelen, en of ze van plan zijn er klant te blijven. Op basis van deze gegevens werd vervolgens de Dutch Consumer Performance Index berekend per bedrijf.

De Customer Performance Award past in een mooie reeks: de afgelopen tijd werd Univé uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke verzekeraar én beste schadeverzekeraar in onderzoek van Marketresponse, tot beste zakelijke verzekeraar in onderzoek van Incompany, en bij de Nationale Verzekeringsawards won Univé een Gouden Schild voor zijn MVO-beleid.

Meer informatie over de Dutch Customer Perfomance Index is te vinden op www.dcpi.nl