Sanoma Uitgevers

belang in Yunoo.nl

Sanoma Digital neemt belang in Yunoo.nl

---

21.01.10

Sanoma Digital gaat groot investeren in Yunoo, het slimme huishoudboekje op internet. Op www.yunoo.nl kunnen gebruikers inzicht krijgen in hun persoonlijke financiën.

Yunoo categoriseert automatisch inkomsten en uitgaven, zodat duidelijk wordt waaraan men zijn of haar geld besteedt. Yunoo geeft daarnaast aan hoeveel geld bespaard kan worden op maandelijkse lasten, zoals de telefoonrekening, energierekening of op verzekeringen. Binnen de Yunoo-community geven gebruikers elkaar ook handige besparingstips.

De deelneming in Yunoo past in de strategie van Sanoma om haar portfolio uit te breiden met producten die consumenten inzicht geven en helpen om een keuze te maken. Sanoma heeft al meerdere product- en prijsvergelijkingssites binnen haar portfolio, waaronder Kieskeurig.nl, Autoweek.nl, Autotrader.nl en Kluswebsite.nl. Vorige week kondigde Sanoma Digital al de overname aan van Energieprijzen.nl, een site waar consumenten geholpen worden bij het vergelijken van producten en prijzen van energie-aanbieders.

Joris van Heukelom, Director Publishing Sanoma Digital: "Het internet biedt geweldige mogelijkheden om consumenten te ondersteunen bij hun dagelijkse beslissingen door informatie op een makkelijke manier te ontsluiten. Yunoo heeft laten zien dat op een vernieuwende en succesvolle manier te doen op het gebied van je persoonlijke financiën. De deelname in Yunoo is een goede aanvulling op de huidige informatie- en vergelijkingsdiensten van Sanoma."

Nummer 1 personal finance site in Europa
Yunoo werd in oktober 2007 bedacht en opgezet door Dirk Menkveld, Kevin Voges, Martijn de Kuijper en Willem Spruijt. Eind 2008 werd Patrick van der Tuin als investeerder en directeur aangetrokken en inmiddels werken er tien mensen bij Yunoo. Yunoo is sinds de lancering in maart 2009 uitgegroeid tot de leidende personal finance site van Nederland. De investering van Sanoma Digital zal worden gebruikt om Yunoo verder te ontwikkelen, meer bekendheid te geven en op termijn ook naar andere landen uit te breiden. De doelstelling is om de nummer
1 personal finance site van Europa te worden.

Patrick van der Tuin, Directeur Yunoo: "Yunoo is het eerste social personal finance platform van Nederland met als doel om iedereen financieel slimmer en bewuster te maken. Inzicht, besparen en kennis vormen daarbij de 3 pijlers. Na onze succesvolle start afgelopen maart, willen wij nu graag een nog groter publiek kennis laten maken met Yunoo. Om dit te realiseren zijn we specifiek op zoek gegaan naar een partner die onze visie deelt en een strategische meerwaarde voor het platform kan betekenen. Met Sanoma denken we hiermee de partij te hebben gevonden die voor ons de juiste kennis en ervaring op online gebied kan toevoegen."

Veilig en betrouwbaar
Waarborging van de veiligheid en privacy van de gebruikers staat voor Yunoo voorop. Beveiligde datacenters, een beveiligde verbinding met een veiligheids-certificaat, externe audits en een dagelijkse scan zorgen ervoor dat Yunoo 100% veilig en betrouwbaar is. Bij het registreren voor Yunoo is alleen een geldig e-mailadres nodig, de verdere verwerking van gegevens geschiedt volledig op anonieme basis.