Sanoma Uitgevers
belang in Yunoo.nl
Sanoma Digital neemt belang in Yunoo.nl
---
21.01.10
Sanoma Digital gaat groot investeren in Yunoo, het slimme
huishoudboekje op internet. Op www.yunoo.nl kunnen gebruikers inzicht
krijgen in hun persoonlijke financiën.
Yunoo categoriseert automatisch inkomsten en uitgaven, zodat duidelijk
wordt waaraan men zijn of haar geld besteedt. Yunoo geeft daarnaast
aan hoeveel geld bespaard kan worden op maandelijkse lasten, zoals de
telefoonrekening, energierekening of op verzekeringen. Binnen de
Yunoo-community geven gebruikers elkaar ook handige besparingstips.
De deelneming in Yunoo past in de strategie van Sanoma om haar
portfolio uit te breiden met producten die consumenten inzicht geven
en helpen om een keuze te maken. Sanoma heeft al meerdere product- en
prijsvergelijkingssites binnen haar portfolio, waaronder
Kieskeurig.nl, Autoweek.nl, Autotrader.nl en Kluswebsite.nl. Vorige
week kondigde Sanoma Digital al de overname aan van Energieprijzen.nl,
een site waar consumenten geholpen worden bij het vergelijken van
producten en prijzen van energie-aanbieders.
Joris van Heukelom, Director Publishing Sanoma Digital: "Het internet
biedt geweldige mogelijkheden om consumenten te ondersteunen bij hun
dagelijkse beslissingen door informatie op een makkelijke manier te
ontsluiten. Yunoo heeft laten zien dat op een vernieuwende en
succesvolle manier te doen op het gebied van je persoonlijke
financiën. De deelname in Yunoo is een goede aanvulling op de huidige
informatie- en vergelijkingsdiensten van Sanoma."
Nummer 1 personal finance site in Europa
Yunoo werd in oktober 2007 bedacht en opgezet door Dirk Menkveld,
Kevin Voges, Martijn de Kuijper en Willem Spruijt. Eind 2008 werd
Patrick van der Tuin als investeerder en directeur aangetrokken en
inmiddels werken er tien mensen bij Yunoo. Yunoo is sinds de lancering
in maart 2009 uitgegroeid tot de leidende personal finance site van
Nederland. De investering van Sanoma Digital zal worden gebruikt om
Yunoo verder te ontwikkelen, meer bekendheid te geven en op termijn
ook naar andere landen uit te breiden. De doelstelling is om de nummer
1 personal finance site van Europa te worden.
Patrick van der Tuin, Directeur Yunoo: "Yunoo is het eerste social
personal finance platform van Nederland met als doel om iedereen
financieel slimmer en bewuster te maken. Inzicht, besparen en kennis
vormen daarbij de 3 pijlers. Na onze succesvolle start afgelopen
maart, willen wij nu graag een nog groter publiek kennis laten maken
met Yunoo. Om dit te realiseren zijn we specifiek op zoek gegaan naar
een partner die onze visie deelt en een strategische meerwaarde voor
het platform kan betekenen. Met Sanoma denken we hiermee de partij te
hebben gevonden die voor ons de juiste kennis en ervaring op online
gebied kan toevoegen."
Veilig en betrouwbaar
Waarborging van de veiligheid en privacy van de gebruikers staat voor
Yunoo voorop. Beveiligde datacenters, een beveiligde verbinding met
een veiligheids-certificaat, externe audits en een dagelijkse scan
zorgen ervoor dat Yunoo 100% veilig en betrouwbaar is. Bij het
registreren voor Yunoo is alleen een geldig e-mailadres nodig, de
verdere verwerking van gegevens geschiedt volledig op anonieme basis.