Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
SNT & FRIENDS helpen Haïti
Donderdag 21 Januari 2010
1500 SNT-medewerkers, relaties en klanten zetten zich in tijdens de actiedag
`Nederland helpt Haïti'
Zoetermeer - Contactcenterprofessional SNT helpt mee aan de actie
"Nederland helpt Haïti" van de SHO. Ruim 1500 enthousiaste mensen
worden gedurende de gehele actiedag en met name tijdens de TV
uitzending ingezet om de verwachte telefoongesprekken te beantwoorden
Samen met de contact centers van Nuon, ING, KPN Contact en
zusterorganisatie SNT België was de capaciteit en techniek binnen
enkele uren geregeld, een mega operatie. (Ex-)Medewerkers, relaties en
klanten boden zich direct belangeloos aan om te helpen deze actie
succesvol te maken.
De nationale actie 'Nederland Helpt Haïti' wordt steeds groter. Op
donderdag 21 januari komen Radio 538, Radio 2, 3FM, Q-Music, Slam! FM,
Radio Nederland Wereldomroep en Radio Veronica samen met één
gezamenlijke uitzending om geld in te zamelen en 's avonds doen
Nederland 1, SBS6 en RTL 4 hetzelfde door samen één tv-uitzending met
hetzelfde doel te brengen. Het digitale themakanaal 101TV wordt
overdag omgedoopt tot Actie 555 TV en brengt de gesprekken en
optredens in de radiostudio in beeld. Ook zijn er de hele dag
schakelingen vanuit het call centre met diverse nieuwsrubrieken.
De omvang van deze actie is moeilijk vooraf in te schatten. De
capaciteit, expertise en het vermogen van SNT om snel te kunnen
schakelen, hebben ervoor gezorgd dat voorgaande acties succesvol
verlopen zijn. Al ruim twintig jaar faciliteert SNT haar
contactcenters voor charitatieve acties, zoals de televisieactie
rondom de Tsunami in 2004, de televisieactie rondom de aardbeving in
oktober 2005, acties van de KWF Kankerbestrijding en onlangs, net als
voorgaande jaren, de actie van het Nelson Mandela Kinderfonds,
"Kinderen Dansen op het IJs". Ook nu zetten ruim 1500 vrijwilligers
zich voor meer dan 100% in om de opvang en techniek van al het
inkomende telefoonverkeer te organiseren.
---
Over SNT
De aanbieder van contact center services in Nederland met de meeste
ervaring. SNT werkt in Nederland en België voor klanten in diverse
sectoren zoals verzekeringsmaatschappijen, banken, diverse
A-consumentenmerken, IT-bedrijven, nutsbedrijven en internet service
providers. Daarnaast wordt SNT regelmatig ingeschakeld bij
overheidscampagnes, televisie of goede doelenacties en gemeentelijke
projecten. Op basis van een multi-channel aanpak via onder meer
telefoon, internet, SMS en chat werkt SNT resultaatgericht om de
wensen van haar klanten te kunnen realiseren op het gebied van
bijvoorbeeld klanttevredenheid, kostenbeheersing en verkoop. Wij
blijven als specialist de regie voeren.