Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

SNT & FRIENDS helpen Haïti

Donderdag 21 Januari 2010

1500 SNT-medewerkers, relaties en klanten zetten zich in tijdens de actiedag `Nederland helpt Haïti'

Zoetermeer - Contactcenterprofessional SNT helpt mee aan de actie "Nederland helpt Haïti" van de SHO. Ruim 1500 enthousiaste mensen worden gedurende de gehele actiedag en met name tijdens de TV uitzending ingezet om de verwachte telefoongesprekken te beantwoorden Samen met de contact centers van Nuon, ING, KPN Contact en zusterorganisatie SNT België was de capaciteit en techniek binnen enkele uren geregeld, een mega operatie. (Ex-)Medewerkers, relaties en klanten boden zich direct belangeloos aan om te helpen deze actie succesvol te maken.

De nationale actie 'Nederland Helpt Haïti' wordt steeds groter. Op donderdag 21 januari komen Radio 538, Radio 2, 3FM, Q-Music, Slam! FM, Radio Nederland Wereldomroep en Radio Veronica samen met één gezamenlijke uitzending om geld in te zamelen en 's avonds doen Nederland 1, SBS6 en RTL 4 hetzelfde door samen één tv-uitzending met hetzelfde doel te brengen. Het digitale themakanaal 101TV wordt overdag omgedoopt tot Actie 555 TV en brengt de gesprekken en optredens in de radiostudio in beeld. Ook zijn er de hele dag schakelingen vanuit het call centre met diverse nieuwsrubrieken.

De omvang van deze actie is moeilijk vooraf in te schatten. De capaciteit, expertise en het vermogen van SNT om snel te kunnen schakelen, hebben ervoor gezorgd dat voorgaande acties succesvol verlopen zijn. Al ruim twintig jaar faciliteert SNT haar contactcenters voor charitatieve acties, zoals de televisieactie rondom de Tsunami in 2004, de televisieactie rondom de aardbeving in oktober 2005, acties van de KWF Kankerbestrijding en onlangs, net als voorgaande jaren, de actie van het Nelson Mandela Kinderfonds, "Kinderen Dansen op het IJs". Ook nu zetten ruim 1500 vrijwilligers zich voor meer dan 100% in om de opvang en techniek van al het inkomende telefoonverkeer te organiseren.


---

Over SNT
De aanbieder van contact center services in Nederland met de meeste ervaring. SNT werkt in Nederland en België voor klanten in diverse sectoren zoals verzekeringsmaatschappijen, banken, diverse A-consumentenmerken, IT-bedrijven, nutsbedrijven en internet service providers. Daarnaast wordt SNT regelmatig ingeschakeld bij overheidscampagnes, televisie of goede doelenacties en gemeentelijke projecten. Op basis van een multi-channel aanpak via onder meer telefoon, internet, SMS en chat werkt SNT resultaatgericht om de wensen van haar klanten te kunnen realiseren op het gebied van bijvoorbeeld klanttevredenheid, kostenbeheersing en verkoop. Wij blijven als specialist de regie voeren.