Bovenbouw OBS De krullevaar lezen voor aan onderbouw op voorleesbrunch


NIEUWEGEIN, 20100121 -- In het kader van de Nationale Voorleesdagen hebben de bovenbouw leerlingen van OBS De Krullevaar uit Nieuwegein een voorleesbrunch voor de onderbouw verzorgd. De oudste leerlingen haalden rond 10.00 uur de jongere kinderen op en lazen hun groepje, onder het genot van een hapje en een drankje, een verhaal voor. De bovenbouw bleek zich enorm op het voorlezen verheugd te hebben. Ze waren op gaan zoeken naar een geschikt boek en hadden het voorlezen goed geoefend. De jongere kinderen waren dan ook muisstil tijdens het voorlezen. Foto's van deze voorleesochtend staan op www.krullevaar.nl.

Ieder jaar besteedt De Krullevaar aandacht aan de Voorleesdagen. Vorig jaar werden er Engelse boeken voorgelezen en in de jaren daarvoor waren Nieuwegeinse judoka Barry van Bommel en schrijver Bernard Bothe te gast.

De Nationale Voorleesdagen is een initiatief van de Stichting Lezen. Doelstelling van deze campagne is `het bevorderen van het voorlezen aan kinderen die nog niet leesvaardig zijn'.

Informatie over De Krullevaar
De Openbare Basisschool De Krullevaar is gevestigd aan de Groenling 11-13 (wijk De Doorslag) in Nieuwegein. De school voert een zeer actief ICT-beleid en in dat kader werken de kinderen al van jongs af aan regelmatig met de computer. Daarnaast maken de kinderen vanaf groep 1 kennis met de Engelse taal. OBS De Krullevaar is mede initiatiefnemer van het vvto (vroeg vreemde talen onderwijs) netwerk Buzzy Bee.
De Buzzy Bee brengt scholen voor primair onderwijs in de regio Midden Nederland, die zich actief bezighouden met Vroeg vreemde talenonderwijs (Vvto) en specifiek gericht zijn op Vroeg Engels, samen.
Daarnaast maakt OBS De Krullevaar deel uit van de Stichting Robijn, Regionaal Openbaar Basisonderwijs IJsselstein Nieuwegein.
Binnen het scholencomplex van De Krullevaar is verder professionele buitenschoolse (voor-, tussen- en naschoolse) opvang aanwezig, waarmee nauwe contacten worden onderhouden.





Ingezonden persbericht