Ingezonden persbericht


Vandaag is de Europese campagne 'Appel, vrucht van alle plezier' van GroentenFruit Bureau flitsend gestart met het Werkfruit promotieteam op NS-station Utrecht Centraal. Duizenden reizigers zijn in de ochtendspits op weg naar hun werk door het promotieteam Werkfruit aangesproken om op hun werk te starten met Werkfruit. Via een actie- banner op de campagne- website www.werkfruit.nu kan aan een actiespel worden meegedaan en onder andere gratis fruit voor de afdeling worden gewonnen. De campagne vindt plaats in week 3 en 4 van 2010 met een krachtige reclamecampagne. Op ruim 200 stations in Nederland zullen bijna 1.200 billboards en posters te zien zijn.

Gezonde mediacampagne
De grote mediacampagne bestaat uit billboards en megaposters met als doel meer gezonde werklust voor werknemers. Fruit op het werk maakt het eenvoudiger de aanbeveling van 2 keer fruit per dag te halen. De campagneposters met de meest populaire soorten fruit (appel, peer, banaan en snacktomaat) pronken één of twee weken op meer dan 200 stations in Nederland. De bezoekers van de druk bezochte stations hebben grote kans een poster of abri met een gezonde appel tegen het lijf te lopen.

Maak je sterk voor een appel op het werk
Op dinsdag 21 januari zal het promotieteam actief zijn op Station Amsterdam CS en op 26 januari a.s. op NS-station Den Haag CS. Het promotieteam zal het (reizende) publiek kennis laten maken met Werkfruit. De teamleden delen in de ochtendspits op de treinstations lunchboxen gevuld met een flyer en een appel uit.

'Appellige' prijzen winnen
In de 20.000 uitgedeelde flyers staat beschreven hoe een werknemer zijn of haar werkgever kan vragen om een appel op het werk. Hiermee zijn verschillende prijzen te winnen waaronder gratis Werkfruit voor jou en de afdeling of een USB stick in de vorm van een appel, gevuld met de Beatles- collectie. Via de website www.vruchtvanalleplezier en www.werkfruit.nu kunnen werknemers op een speciaal ontwikkelde banner klikken om op de informatiepagina te komen van deze actie. Als de gegevens van de werknemer en werkgever ingevuld zijn, gaat een e-mailverzoek naar de werkgever om te starten met Werkfruit. Bovendien kan de werknemer via de ontvangen wincode kans maken op mooie prijzen.

2 ons groenten en 2 keer fruit
Werkfruit is onderdeel van de Europese appelpromotie 'De appel - Vrucht van alle plezier' die ondersteund wordt door de Europese Unie. Werkfruit draagt bij aan het bevorderen van de consumptie van 2 ons groenten + 2 keer fruit per persoon per dag.



Ingezonden persbericht