Ingezonden persbericht


Persbericht

Grootste online nieuwsplatform na nu.nl
WebAds zorgt door toevoeging Wegener voor verdubbeling uniek bereik digitale dagbladen

Amsterdam, 19 januari 2010 - Met de recent gestarte samenwerking tussen WebAds Interactive Advertising en Wegener Dagbladen heeft WebAds een forse uitbreiding gerealiseerd van haar digitale dagbladenaanbod. WebAds was al een van de grootste aanbieders van advertentieruimte rondom online nieuwsmedia in Nederland. Door de toevoeging van Wegener aan het netwerk van WebAds is het unieke bereik per maand verdubbeld. Daarmee heeft WebAds het grootste online nieuwsplatform gecreëerd na nu.nl. Maandelijks kunnen nu ruim 4 miljoen mensen worden bereikt. WebAds biedt zo een 'rondje digitale dagbladen' met een groot concurrerend bereik en een hoog aanvullend bereik op zowel nu.nl als Telegraaf.nl. Het nieuwsplatform van WebAds bestaat uit een bundeling van hoogwaardige landelijke en regionale digitale dagbladsites. Daarmee is voor adverteerders een zeer interessant platform ontstaan, omdat regionale media een sterke binding kennen met hun nieuwsconsumenten die vaak zeer betrokken zijn bij het nieuws in hun regio.

Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: "In het afgelopen jaar hebben wij ons nieuwsplatform sterk uitgebreid. De toevoeging van Wegener Dagbladen maakt ons netwerk tot het op een na grootste online nieuwsplatform van Nederland. Dat is voor adverteerders zeer relevant. De sterke binding van nieuwsconsumenten aan hun regionale online dagbladen zorgt ervoor dat zij deze websites vaak en intensief bezoeken. Daarmee zorgt het nieuwsplatform voor een snelle bereik- en contactfrequentie-opbouw. Uit recent onderzoek weten we bovendien dat advertenties in een redactionele omgeving veel beter worden waargenomen dan advertenties op andere plaatsen. Het bezoek aan redactionele pagina's is ook veel langer dan gemiddeld. Het gaat immers om een echt geïnteresseerd publiek."

Bereik
Door de samenwerking met Wegener worden onder meer de volgende online dagbladsites aan het netwerk van WebAds toegevoegd: Brabantsdagblad.nl, BNdeStem.nl, deStentor.nl, deWeekkrant.nl, ED.nl, Gelderlander.nl, PZC.nl en TCTubantia.nl. Het digitale nieuwsplatform van WebAds biedt een groot volume in alle mediadoelgroepen. Er is sprake van een groot concurrerend bereik in diverse mediadoelgroepen. Uit analyses van bereikcijfers in specifieke doelgroepsegmenten blijkt bovendien dat het digitale nieuwsplatform van WebAds een groot aanvullend bereik biedt ten opzichte van de inzet van zowel nu.nl als Telegraaf.nl.

WebAds
WebAds verkoopt als media exploitant advertentieruimte namens ruim 130 kwalitatieve sites op internet en op de mobiele telefoon. Uitgevers en sites waarvoor WebAds de advertentieverkoop verzorgt zijn o.a. MTV, TMF, De Pers, LinkedIn, IEX, Voetbal International (VI), WeerOnline, ZDnet, Mama&Zo en Blog.nl. Met dit brede netwerk aan sites bereikt het bedrijf maandelijks 6,5 miljoen Nederlanders en biedt daarmee één loket aan adverteerders, media- en reclamebureaus om hun reclamecampagnes effectief in te zetten. Internet en de mobiele telefoon zijn niet meer uit het leven van de consument weg te denken en kunnen dan ook niet ontbreken in de mediamix van de adverteerder. In de 11 jaar van het bestaan van WebAds is veel kennis en ervaring opgebouwd over wat wel en wat niet werkt op internet. WebAds steekt bewust veel tijd in de ontwikkeling van nieuwe advertentievormen en onderzoek. Hierdoor weet WebAds exact waar, wanneer en hoe doelgroepen het beste te bereiken zijn. Door de mogelijkheden en effecten van online media inzichtelijk te maken, wordt interactive advertising vergelijkbaar met traditionele media. WebAds heeft vestigingen in Amsterdam, Londen en Milaan. Meer informatie op www.webads.nl.




Ingezonden persbericht