Ingezonden persbericht
Amsterdam, 18 januari 2010
"EERST DE KLANT, DAN DE BEURSKOERS"
NIEK HOEK: "HET MOET EN KAN EENVOUDIGER".
Niek Hoek, bestuursvoorzitter van Delta Lloyd Groep heeft maandag 17 januari zijn
nieuwjaarstoespraak uitgesproken. Tijdens een bijeenkomst voor relaties van Delta Lloyd Groep in
het Concertgebouw stelde hij dat het in de verzekeringsmarkt van morgen draait om eenvoud,
vertrouwen en toegankelijkheid. "Financiële producten zijn te ingewikkeld geworden. Dat moet en
kan eenvoudiger. Wij zullen in 2010 veel investeren in het verbeteren, verduidelijken en
klantvriendelijker maken van onze producten."
Hoek noemde de beursgang de belangrijkste gebeurtenis voor Delta Lloyd Groep in 2009, maar
stelde dat niet de beurskoers eerst komt, maar de klanten. "Dan volgt de stijging van de
beurskoers vanzelf." Delta Lloyd Groep heeft de ambitie om in 2010 de meest klantvriendelijke
verzekeraar van Nederland te worden. "We werken daar al hard aan met een gedegen set van
nieuwe transparante producten tegen een laag en concurrerend prijsniveau."
Kwaliteit en integriteit vormen de kern van het succes van Delta Lloyd Groep in 2009 en daarna.
Delta Lloyd vaart zijn eigen koers, met tegen de stroom in veel aandacht voor risicomanagement
en de kwaliteit en integriteit van de balans. "'Always ahead of the game'. Dat is onze ambitie, ook
voor onze relatie met klanten."
Tot slot bood Niek Hoek het eerste exemplaar van Q aan aan Pieter Broertjes, voorzitter van World
Press Photo. In dit fotoboek wordt de Volvo Ocean Race geportretteerd vanuit het oogpunt van drie
jonge talentvolle lokale fotografen; allen oud-deelnemers aan de Joop Swart Masterclass van World
Press Photo.
De volledige tekst van de toespraak is beschikbaar op www.deltalloydgroep.com
Amstelplein 6
BLAD Postbus 1000 www.deltalloydgroep.com
1/1 1096 BC Amsterdam cc@deltalloyd.nl