Ingezonden persbericht



Amsterdam, 18 januari 2010

"EERST DE KLANT, DAN DE BEURSKOERS"

NIEK HOEK: "HET MOET EN KAN EENVOUDIGER".

Niek Hoek, bestuursvoorzitter van Delta Lloyd Groep heeft maandag 17 januari zijn nieuwjaarstoespraak uitgesproken. Tijdens een bijeenkomst voor relaties van Delta Lloyd Groep in het Concertgebouw stelde hij dat het in de verzekeringsmarkt van morgen draait om eenvoud, vertrouwen en toegankelijkheid. "Financiële producten zijn te ingewikkeld geworden. Dat moet en kan eenvoudiger. Wij zullen in 2010 veel investeren in het verbeteren, verduidelijken en klantvriendelijker maken van onze producten."

Hoek noemde de beursgang de belangrijkste gebeurtenis voor Delta Lloyd Groep in 2009, maar stelde dat niet de beurskoers eerst komt, maar de klanten. "Dan volgt de stijging van de beurskoers vanzelf." Delta Lloyd Groep heeft de ambitie om in 2010 de meest klantvriendelijke verzekeraar van Nederland te worden. "We werken daar al hard aan met een gedegen set van nieuwe transparante producten tegen een laag en concurrerend prijsniveau."

Kwaliteit en integriteit vormen de kern van het succes van Delta Lloyd Groep in 2009 en daarna. Delta Lloyd vaart zijn eigen koers, met tegen de stroom in veel aandacht voor risicomanagement en de kwaliteit en integriteit van de balans. "'Always ahead of the game'. Dat is onze ambitie, ook voor onze relatie met klanten."

Tot slot bood Niek Hoek het eerste exemplaar van Q aan aan Pieter Broertjes, voorzitter van World Press Photo. In dit fotoboek wordt de Volvo Ocean Race geportretteerd vanuit het oogpunt van drie jonge talentvolle lokale fotografen; allen oud-deelnemers aan de Joop Swart Masterclass van World Press Photo.

De volledige tekst van de toespraak is beschikbaar op www.deltalloydgroep.com

Amstelplein 6
BLAD Postbus 1000 www.deltalloydgroep.com
1/1 1096 BC Amsterdam cc@deltalloyd.nl