Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zeven op tien 60-plussers lijken jonger met hippe bril

JAREN JONGER DANKZIJ HIPPE BRIL

Huizen, 18 januari 2010 - Zeven op de tien 60-plussers zien er jonger uit mét dan zonder bril. Bovendien worden deze vitale zestigers gemiddeld zes jaar jonger geschat dan hun werkelijke leeftijd, wanneer zij een hippe bril dragen. Dat blijkt uit recent onderzoek van Specsavers onder meer dan 500 personen. Respondenten werden gevraagd de leeftijd van tien mannen en vrouwen - allen 60 jaar of ouder - te schatten op basis van een identieke foto met én zonder hippe bril. De verrassende uitkomsten laten zien dat - in tegenstelling tot wat veel mensen denken - een bril je juist jonger maakt!

De zestigplussers van nu staan midden in het leven. Zij werken vaak nog hard, gaan veel op reis en nemen graag de tijd om uit eten of naar het theater te gaan. Daarnaast is het een groep mensen met een groeiend stijlbewustzijn. Velen volgen dan ook trouw de laatste mode en zien er uitermate hip uit. "Ondanks deze trend vinden we dat zestigplussers nog te vaak kiezen voor saaie monturen. En dat hoeft helemaal niet, want moderne, trendy monturen kunnen juist heel veel voor je 'look' betekenen", zegt Ingrid Kersting woordvoerder van Specsavers. "Dat komt ook uit het onderzoek naar voren: met een hippe bril, kan je er jaren jonger uitzien! Specsavers biedt al jaren mooie hippe monturen aan die ook bij deze vitale doelgroep gretig aftrek vinden."

Elf jaar jonger geschat
Een veel gehoorde misvatting is dat mensen er ouder uit zien wanneer zij een bril dragen. "Ons onderzoek laat zien dat het tegendeel waar is. Eén van de 60-plussers uit het onderzoek - een man van 64 jaar - werd mét zijn hippe bril zelfs elf jaar jonger geschat dan zijn echte leeftijd", vertelt Kersting. "In totaal geldt dat zeven op de tien ouderen er jonger uitzien mét bril dan zonder bril. Steeds meer mensen beschouwen hun bril als modeaccessoire. Door te kiezen voor een montuur dat goed bij het gezicht past en door regelmatig van montuur te wisselen, kun je er óók op oudere leeftijd jeugdig uitzien!"

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1300 winkels, waarvan op dit moment meer dan 100 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 10 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -