Start campagne âBreda heeft Antwoord(c)â
Op maandag 18 januari gaf Wilbert Willems, verantwoordelijk wethouder
voor de gemeentelijke dienstverlening, het officiële startsein voor
de campagne âBreda heeft Antwoord(c)â. De campagne is bedoeld om het
nieuwe gemeentelijke telefoonnummer 14 076 te promoten.
Iedereen die een vraag voor de gemeente heeft, of het nu gaat over
afvalinzameling, paspoorten, vergunningen, uitkeringen of klachten,
kan voortaan dit nummer bellen of hiervoor de gemeentelijke website
raadplegen.
Wethouder Willems: âDe mensen in de stad moeten zo snel mogelijk op
deskundige wijze antwoord krijgen op hun vragen, via een mogelijkheid
die ze zelf kiezen. De gemeentelijke website is een belangrijke ingang
die elke dag 24 uur toegankelijk is, maar ook het nieuwe
telefoonnummer 14 076 is een mogelijkheid . Door telefonische opvang
op één punt worden bellers sneller en efficiënter geholpen. In de
toekomst kan men hier ook terecht voor antwoord op alle vragen aan
provincie en rijk en is men nooit meer verkeerd verbonden.â
De Gemeente Breda tekende oktober vorig jaar het Antwoord(c)-convenant
en sluit zich daarmee aan bij de doelstelling dat in 2015 de gemeente
dé ingang is voor alle vragen aan de overheid. Om te zorgen dat
gemeenten goed bereikbaar zijn, koos de rijksoverheid voor landelijke
invoering van 14 + netnummers.
Het nummer 14 076 vervangt de publieksnummers waaronder de
verschillende gemeentelijke afdelingen nu te bereiken zijn:
Afvalservice, Meldpunt, Burgerzaken, Informatiepunt Bouwen, Loket
Wegwijs, Kredietbank, Parkeerbedrijf en het centrale nummer van de
gemeente.
Het nieuwe nummer 14 076 is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van
08.00 tot 17.00 uur en donderdag van 08.00 tot 20.00 uur.
De komende maanden wordt 14 076 samen met de website www.breda.nl
onder de aandacht gebracht via de campagne âBreda heeft Antwoord(c)â.
Dit gebeurt via onder meer affiches, busreclame, spandoeken, artikelen
en advertenties.
Breda, 18 januari 2010
Gemeente Breda