Volvo
*
Volvo loves Amsterdam International Fashion Week
18-1-2010
Volvo loves Swedish design
Er is meer in het leven dan een Volvo...er is de Amsterdam
International Fashion Week. Als partner van de AIFW, laat Volvo zien
dat het merk staat voor design en verlangen.
"Zweeds design en fashion zijn razend populair," aldus Huib de Vries,
Marketing Director van Volvo Cars Nederland. "Design is meer dan een
aantrekkelijke vorm. Het is de geslaagde relatie tussen stijl en
techniek. Tussen functie en materiaal. Als je Volvo rijdt maak je
daarmee een statement. Net zoals je dat doet met wat je draagt."
Het gevoel van licht, rust en ruimte ervaren de Zweden als pure luxe.
Deze Swedish Luxury komt sterk in het design van Volvo naar voren en
gaat gepaard met een zekere ingetogenheid. De belijning van de nieuwe
Volvo C30 is dan ook geïnspireerd op de vloeiende lijnen van het
Zweedse landschap. Door met verschillende kleuren te spelen krijgt de
zwevende middenconsole een fashionable touch.
Volvo loves camilla norrback
Speciaal voor de Zweedse thema avond `Hot design from cool Sweden'
heeft Volvo het Zweedse camilla norrback uitgenodigd. Norrbacks visie
op duurzaamheid was voor Volvo aanleiding het merk te benaderen voor
een show in Amsterdam. Camilla kiest in haar ontwerpen voor
ecologische materialen zonder de ingetogen Swedish luxury uit het oog
te verliezen.
Camilla Norrback: "Geen oppervlakkige glamour, maar mode die goed is
voor het lichaam en geweten. Veel materialen zijn slecht voor de huid
en horen helemaal niet thuis in een wereld waar duurzaamheid steeds
belangrijker wordt, daarom werken wij volgens een zogenaamd Ecoluxury
systeem"
Zweeds automerk voor het eerst aanwezig tijdens AIFW
De 12de editie van de Amsterdam International Fashion Week is er
een met een Zweedse touch. Volvo Cars Nederland is voor het eerst
aanwezig en organiseert op 28 januari een Zweedse avond. Speciaal
hiervoor heeft Volvo het Zweedse merk camilla norrback uitgenodigd
voor een catwalkpresentatie. Tijdens AIFW introduceert Volvo
tevens de stijlvolle en fashionable Volvo C30. Het startsein van
het openbare Fashion Week DOWNTOWN programma wordt namens Volvo
gegeven door zangeres Trijntje Oosterhuis op zaterdag 23 januari
in Maison de Bonneterie in Amsterdam.