Fun verhoogt zijn investeringsritme in 2010
18/01/2010 15:37
FUN BELGIUM NV
* Fun schakelt een versnelling hoger in 2010
* Omzetresultaten december en januari ruim 20 % hoger
Brugge - In 2010 zal vrijetijdsketen Fun zijn investeringsritme aanzienlijk opdrijven. Terwijl er in 2008 en 2009 telkens twee nieuwe winkels geopend werden (Waterloo, Kortrijk, Marche-en-Famenne en Lier), zullen dat er in 2010 drie zijn.
Verhoogd investeringsritme
De eerste opening is voorzien in het voorjaar in Melsele. Met deze nieuwe winkel met een oppervlakte van 2.000m² sluit Fun de ring rond Antwerpen. Immers, na Merksem, Schilde, Lier, Edegem en Schelle, wordt Melsele de eerste winkel aan de westkant van de metropool.
De nieuwe winkel is volop in aanbouw en komt aan het afrittencomplex Zwijndrecht aan de E17. Er zullen 10 mensen tewerkgesteld worden. De twee volgende nieuwe winkels zijn voorzien in juni en oktober. De locaties worden later bekendgemaakt.
Fun investeert ook voortdurend in het bestaande patrimonium. Zo werd in 2008 de winkel in Oostende helemaal vernieuwd. Oostende is momenteel de flagshipstore van Fun. Momenteel zijn de werken volop gestart aan Fun in Sint-Denijs-Westrem, bij Gent. Deze winkel aan de Kortrijksesteenweg wordt grondig vernieuwd, zowel qua indeling van de verkoopruime als qua look naar buiten toe. De definitieve oplevering is gepland in juni.
Fun groeit in crisisjaar
Het crisisjaar 2009 heeft Fun positief afgesloten. In het najaar wist de vrijetijdsketen verschillende keren zijn eigen dagomzetrecord te verbeteren. De maand december werd afgesloten met een meeromzet van maar liefst 20 % tegenover december 2008. Met een doorgedreven marketingcampagne, een correct prijsbeleid en een gerichte klantenservice weet Fun jaar na jaar zijn marktaandeel te verstevigen binnen de branche van de vrije tijd, het speelgoed, hobby en tuin.
Bart Coeman, bestuurder van Fun: "Ook 2010 is onverwacht beloftevol gestart. In de eerste helft van januari ligt de omzet maar liefst 20 % hoger dan in januari vorig jaar. Na een mooie soldenverkoop zien we nu de carnaval- en Valentijnverkoop op gang komen."
In 2010 optimaliseert Fun zijn winkelportefeuille.
*****
Over FUN
Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.
In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop, Lego Shop, Vivabox Corner en Mexx-shop.
Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.
Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van ruim 80 miljoen euro.
Fun, daar begint de pret.