Unilever schenkt USD 500.000 aan het wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties voor noodhulp aan de slachtoffers van de aardbeving op Haïti

ENGLEWOOD CLIFFS, New Jersey--(BUSINESS WIRE)-- 20100115 --

Unilever heeft vandaag bekendgemaakt dat het concern via zijn wereldwijde partnerverband met het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de Verenigde Naties USD 500.000 in geld heeft geschonken aan de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Haïti van afgelopen dinsdag.

Naast deze gift in geld moedigt Unilever zijn werknemers in de hele wereld aan om bij te dragen aan de noodhulp voor de slachtoffers van deze ramp, en bovendien bereidt het bedrijf hulp in natura voor om de eerste nood van de slachtoffers van de aardbeving te lenigen.

“We hopen dat de wereldwijde hulpverlening en steun aan Haïti na deze ramp de mensen die zo hard zijn getroffen snel zal bereiken,” zegt Paul Polman, algemeen directeur van Unilever. “Ons partnerverband met het WFP is gebaseerd op een lange traditie van Unilever als een verantwoordelijk bedrijf dat stevig is geworteld in plaatselijke gemeenschappen in de hele wereld.”

“Vergeet niet, elke bijdrage redt levens. Deze snelle actie van Unilever is van cruciaal belang voor de inwoners van Haïti,” stelt Josette Sheeran, algemeen directeur van het WFP.

Unilever heeft nauwe banden met het getroffen gebied. Het bedrijf heeft er werknemers, een kantoor en twee fabrieken in de naburige Dominicaanse Republiek – alle werknemers zijn inmiddels opgespoord en ze zijn ongedeerd.

Unilever blijft van humanitaire hulp in de hele wereld een topprioriteit maken, en heeft zijn betrokkenheid in het verleden aangetoond door bij te dragen aan omvangrijke hulpacties zoals bij de tsunami in Indonesië (2004) en de orkaan Katrina in de Verenigde Staten (2005).

OVER UNILEVER

Unilever rekent het tot zijn taak om het leven prettiger te maken. We zorgen voor de dagelijkse maaltijden, de hygiëne en persoonlijke verzorging met merken die ertoe bijdragen dat mensen zich goed voelen, er goed uit zien en meer van het leven kunnen genieten.

Unilever is een van 's werelds toonaangevende leveranciers van consumptieartikelen en heeft `roots’ in meer dan 100 landen in de hele wereld. In zijn artikelenpakket vindt u een aantal van de bekendste en meest geliefde merken ter wereld - waaronder dertien met een omzet van meer dan 1 miljard euro - en het bedrijf is wereldwijd toonaangevend in veel productcategorieën. In die portefeuille vindt u topmerken als:Knorr, Hellmann’s, Lipton, Dove, Axe/Lynx, Vaseline, Omo, Surf, Marmite en Pot Noodle.

Unilever heeft ongeveer 174.000 werknemers in bijna 100 landen en haalde in 2008 een omzet van € 40 miljard. Voor meer gegevens over Unilever en zijn merken gaat u naar www.unilever.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Unilever Media Relations
Anita Larsen of Dean Mastrojohn
201-894-7760
mediarelations.usa@unilever.com
of
World Food Programme
Bettina Luescher
212-963-5196 (werk)
646-824-1112 (mobiel)
luescher@un.org
of
Unilever London: Trevor Gorin, +44-207-822-6010
of

Unilever Rotterdam: Flip Dötsch, +31-10-2173715

Ticker_symbol NYSE:UL
Ticker_symbol NYSE:UN