Ingezonden persbericht

Golden Green Key voor Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre

Het 406 kamers tellend Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre heeft het keurmerk Golden Green Key ontvangen. Dit is de hoogste normering binnen het Green Key programma.

De Green Key (voorheen Milieubarometer) is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. De Green Key staat garant voor de inzet van de ondernemer om meer aan het milieu te doen dan de wet- en regelgeving van hem verlangt. De Green Key is een middel om het milieubewuste imago van de onderneming naar gasten, overheden en zakenrelaties te communiceren. In Europa zijn op dit moment meer dan 450 bedrijven aangesloten bij het internationale keurmerk GREEN KEY.

General Manager Albert Rouwendal van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre toonde zich verheugd over de toekenning van het Golden Green Key keurmerk. "De Golden Green Key normering betekent veel voor ons hotel. Wij hebben het milieu, alsmede de duurzaamheid hoog in ons vaandel staan. Wij beschouwen dit niet als plicht, maar als vanzelfsprekendheid. Dat wordt breed in onze organisatie uitgedragen", aldus de heer Rouwendal, die eraan toevoegde: "Recent heeft onze keten Mövenpick Hotels&Resorts ook de hoogste notering in de '2009 European Hotel Guest Satisfaction Index Study' ontvangen. Het betekent allemaal dat onze hotelketen bovenaan staat in waardering door haar gasten in Europa. Daar zijn wij erg trots op".

Mövenpick Hotels & Resorts is een hotelbeheeronderneming in de premiumklasse. De keten heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst en is met 90 bestaande hotels en hotels in aanbouw vertegenwoordigd in 26 landen. De onderneming concentreert zich op haar kernmarkten in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. De van oorsprong Zwitserse internationale hotelgroep maakt gestage vorderingen met haar uitbreidingsplannen en wil in 2010 haar portfolio uitgebreid hebben tot 100 hotels. Mövenpick Hotels & Resorts is in het vier- en vijfsterrensegment sterk vertegenwoordigd met twee accommodatietypes: zaken- en vergaderhotels, en vakantieresorts. De hotelgroep staat synoniem voor compromisloze kwaliteit van producten en diensten is eigendom van Mövenpick Holding (66,7 %) en Kingdom Group (33,3 %).



Ingezonden persbericht