Head to Head positioneert Peter Langhout Reizen
14/01/2010 07:00
Head to Head Media B.V.
Bedrijf mag creativiteit tonen in campagne met Piet Paulusma
Hoofddorp, 14 januari Head to Head Media uit Hoofddorp gaat in 2010 een nieuwe campagne lanceren voor Peter Langhout Reizen met de bekende weerman Piet Paulusma in de hoofdrol. Via radiospotjes, (online) advertenties en de website wordt de weerman ingezet om Nederlanders vertrouwd te maken met de nieuwe slogan 'De meeste complete reis voor een eerlijke prijs'.
Peter Langhout raakte in 2006 tijdelijk zijn SGR-lidmaatschap kwijt, wat gepaard ging met negatieve publiciteit. Daarna maakte het bedrijf een doorstart met aandeelhouders, een andere directie en veel nieuwe medewerkers. Dat heeft succes gehad, want terwijl de meeste reisorganisaties in 2009 het aantal geboekte reizen flink zagen teruglopen, kon Peter Langhout een omzetgroei melden. ,,Dat is gezien de huidige omstandigheden heel knap. We hebben de basis gelegd voor verdere groei en willen in 2010 doorpakken en ons beter positioneren op de markt. Er is momenteel één grote prijsoorlog gaande en bedrijven zijn weinig onderscheidend," vertelt commercieel manager Karianne van Rongen van Peter Langhout.
Head to Head media is aangetrokken om de reisorganisatie beter te positioneren. In zogeheten 'brand dna-sessies' werd een dwarsdoorsnede van het bedrijf gemaakt. Daaruit kwam de slogan 'De meest complete reis voor een eerlijke prijs'. Van Rongen: ,,Die slogan dekt de lading goed. Wij lijken niet altijd de goedkoopste, maar bij ons krijgen mensen geen verborgen toeslagen voor de kiezen en als iemand naar een attractiepark reist, zit de entree bij de reis inbegrepen."
Met weerman Piet Paulusma had Peter Langhout al een relatie, maar onduidelijk was hoe hij een rol in de positionering kon spelen. Volgens Head to Head is hij op twee manieren een boegbeeld. Hij vertelt als weerman of mensen naar het strand kunnen of anderszins mooi weer hebben tijdens hun vakantie. Van de andere kant werkt hij 365 dagen per jaar en gaat hij haast nooit op vakantie. Toen hij in oktober een weekje weg ging, werd dat landelijk nieuws. Paulusma zal de Nederlander in 2010 vertellen dat hij recht heeft op een welverdiende vakantie en tegelijkertijd wijzen op het brede en gevarieerde aanbod van Peter Langhout.
Head to Head Media is sinds 2003 actief binnen de mediabranche. ,,Wij zijn blij met deze account omdat we de campagne in zijn totaliteit kunnen doen en alle facetten van ons bedrijf tot zijn recht komen. Als full service reclame- en mediabureau zijn we juist goed in positionering en strategiebepaling. Daarom zijn dit de klanten die we willen behandelen," vertelt Gèrard Ghazarian van Head to Head.
Volgens Van Rongen is Peter Langhout een relatief kleine touroperator die zijn marketingbudget slim en creatief moet inzetten. ,,Het voordeel van Head to Head is dat zij binnen de aangegeven grenzen erg creatief zijn," stelt ze.
http://www.headtohead.nl