AEGON
Intermediair waardeert performance AEGON in levenmarkt
Uit het jaarlijkse onderzoek onder tussenpersonen van IG&H Consulting
en Interim naar de prestaties van Nederlandse individuele
levensverzekeraars is AEGON als beste van de `echte'
levensverzekeraars uit de bus gekomen. Voorzitter van de Business Line
Leven & Hypotheken van AEGON, Paul Boomkamp, is trots op deze
prestatie. Vorig jaar eindigde AEGON namelijk nog op de achtste plaats
in dit onderzoek. Vervolgens heeft AEGON een flink aantal
veranderingen doorgevoerd. Met resultaat, zo blijkt nu.
Verbeteringen
"In 2009 hebben wij een aantal stappen gezet om de dienstverlening aan
het intermediair te optimaliseren", vertelt Boomkamp. "Zo is het AEGON
Intermediair Portal, de digitale omgeving voor tussenpersonen, sterk
verbeterd. Maar ook aan de binnenkant hebben wij belangrijke
veranderingen doorgevoerd. De samenwerking tussen onze Service Desk,
die rechtstreeks contact heeft met de tussenpersonen, en de
binnendienst is het afgelopen jaar sterk vereenvoudigd. Hierdoor
kunnen wij het intermediair zonder tussenschakels van dienst zijn. Dit
principe van `first time right' verbetert de snelheid van afhandelen
en voorkomt fouten. Ik ben blij en trots dat wij hiermee een hele
goede stap hebben gezet in het verbeteren van de samenwerking met onze
partners en het is prachtig om te zien dat dit wordt gewaardeerd."
Beloning voor de inspanningen
Daarnaast concludeert Boomkamp dat zijn medewerkers uitstekend werk
hebben geleverd: "Toch zal AEGON nu niet op zijn lauweren zal rusten.
Wij hebben aantal veranderingen in gang gezet, maar we zijn er nog
lang niet. Dat het intermediair deze veranderingen nu al merkt en ook
waardeert, is natuurlijk prachtig en een beloning voor de inspanningen
van onze medewerkers."