AEGON
Intermediair waardeert performance AEGON in levenmarkt

Uit het jaarlijkse onderzoek onder tussenpersonen van IG&H Consulting en Interim naar de prestaties van Nederlandse individuele levensverzekeraars is AEGON als beste van de `echte' levensverzekeraars uit de bus gekomen. Voorzitter van de Business Line Leven & Hypotheken van AEGON, Paul Boomkamp, is trots op deze prestatie. Vorig jaar eindigde AEGON namelijk nog op de achtste plaats in dit onderzoek. Vervolgens heeft AEGON een flink aantal veranderingen doorgevoerd. Met resultaat, zo blijkt nu.

Verbeteringen

"In 2009 hebben wij een aantal stappen gezet om de dienstverlening aan het intermediair te optimaliseren", vertelt Boomkamp. "Zo is het AEGON Intermediair Portal, de digitale omgeving voor tussenpersonen, sterk verbeterd. Maar ook aan de binnenkant hebben wij belangrijke veranderingen doorgevoerd. De samenwerking tussen onze Service Desk, die rechtstreeks contact heeft met de tussenpersonen, en de binnendienst is het afgelopen jaar sterk vereenvoudigd. Hierdoor kunnen wij het intermediair zonder tussenschakels van dienst zijn. Dit principe van `first time right' verbetert de snelheid van afhandelen en voorkomt fouten. Ik ben blij en trots dat wij hiermee een hele goede stap hebben gezet in het verbeteren van de samenwerking met onze partners en het is prachtig om te zien dat dit wordt gewaardeerd."

Beloning voor de inspanningen

Daarnaast concludeert Boomkamp dat zijn medewerkers uitstekend werk hebben geleverd: "Toch zal AEGON nu niet op zijn lauweren zal rusten. Wij hebben aantal veranderingen in gang gezet, maar we zijn er nog lang niet. Dat het intermediair deze veranderingen nu al merkt en ook waardeert, is natuurlijk prachtig en een beloning voor de inspanningen van onze medewerkers."