HolidayCheck Awards 2010
De winnaars
BOTTIGHOFEN, 20100113 -- Meer dan 307.000 vakantiegangers hebben een beslissing genomen: De 99 populairste hotels voor 2010 zijn bekend. Daarnaast krijgen 22 hotels de Special Award voor buitengewone prestaties in specifieke categorieën.
In totaal konden er 81.000 hotels bij HolidayCheck worden beoordeeld. In 2009 kwamen er 307.764 beoordelingen van hotelgasten binnen, waaruit de 99 populairste hotels wereldwijd werden samengesteld. Sinds 1 januari zijn de winnaars bekend van de Holidaycheck Award 2010, één van de belangrijkste onderscheidingen in de Duitse reisbranche.
Winnaars
Turkije komt met 38 hotels als grote winnaar uit de bus, zelfs twee meer dan in 2009. Bijzonder trots kunnen Duitsland en Oostenrijk zijn, die met respectievelijk 14 en 13 Awards, de tweede en derde plaats bemachtigden. Daarnaast blijft Egypte een geliefde vakantiebestemming met maar liefst 10 Award winnaars. Het Italiaanse Zuid-Tirol is de meest favoriete vakantiestreek met 8 van de 99 populairste hotels. Spanje heeft in 2010 minder goed gepresteerd dan voorheen, maar blijft nog altijd succesvol met 6 Award winnaars. Overige winnaars zijn hotels in Griekenland, Tunesië, Thailand, de Dominicaanse Republiek, Dubai en Zwitserland.
Special Awards
De Special Awards voor hotels in specifieke categorieën, op basis van de mening van vakantieganger, is een erkenning van bijzondere service die naast de HolidayCheck Award wordt uitgereikt. Koplopers in de categorieën Gastronomie, Familiehotel, Nieuwkomer en Sport & Recreatie worden met de 'HolidayCheck Special Award' beloond. Een bijzondere Special Award is de 'Redactie favoriet', die twee populaire hotels ontvangen, die in het afgelopen vakantieseizoen bijzonder actief omgegaan met de beoordelingen van hun gasten. Zij blonken uit door bijzondere acties, stelden zich in ruime mate open voor kritiek en konden zo hun service verbeteren.
Prijsuitreiking
Anders als in de afgelopen jaren staat de HolidayCheck Awards 2010, naast de uitreiking van de Awards, vooral in het teken van kennis delen en strategie ontwikkeling. Op 5 maart vindt de eerste HolidayCheck info lounge 'Tourisme 2.0 - De gast bepaalt jullie succes' in Frankfurt am Main plaats. Hoteliers uit de hele wereld zullen samen met vertegenwoordigers van vakantiebestemmingen en toerisme zowel als reisorganisaties aan tafel zitten, om met de experten van HolidayCheck hun product verder te ontwikkelen. Hoteliers, toerisme professionals en pers kunnen zich tot en met 20 januari hier aanmelden voor dit evenement.
HolidayCheck AG
Ingezonden persbericht