Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Persbericht: Wervingscampagne bloemenzaken en tuincentra van start
13/01/2010
Half januari start de campagne `Ruik je kans in de
bloemenbranche/Ontdek je stek in het tuincentrum' voor 2010. Dit jaar
is gekozen voor een nieuw en verfrissend concept met als thema `een
bloeiend vak'. Doel van de campagne is jongeren te interesseren voor
een toekomst in de bloemen- en tuincentrumbranche en de instroom in de
branche te bevorderen.
Tien ondernemers en werknemers, onder wie een bloemist, groenstylist,
tuincentrummedewerker en een marktbloemist, laten in de campagne zien
wat hun vak inhoudt en zo leuk maakt. De campagne start met het
lanceren van de nieuwe website www.bloeiendvak.nl en een mailing aan
decanen en vakdocenten.
Nieuwe website www.bloeiendvak.nl
De kleurrijke nieuwe website www.bloeiendvak.nl geeft informatie over
het werken in en de opleidingen voor de bloemen- en
tuincentrumbranche. Om jongeren een beeld te geven van het werken in
deze branche komen er beroepenfilmpjes op de site die laten zien hoe
een gemiddelde werkdag eruit ziet. Op de website kunnen jongeren ook
hun kennis van de beroepen in de bloemen- en tuincentrumbranche
testen. Wie de test doet, maakt kans op een hippe fiets. Ter promotie
van de website en de test komt er een banner op www.hyves.nl, een
populaire website onder jongeren.
Mailing aan decanen en vakdocenten
Decanen en vakdocenten spelen voor jongeren een belangrijke rol bij de
keuze voor een vervolgopleiding. Zij ontvangen een mailing over de
campagne, met een poster en speciale beroepenwaaiers waarin tien
aansprekende beroepen in beeld zijn gebracht.
Ondernemers in de bloemen- en tuincentrumbranche die bij willen dragen
aan de promotie van het vak kunnen een poster en een beroepenwaaier
bestellen via www.hbd.nl/bloeiendvak.
Hoofdbedrijfschap Detailhandel
Deze campagne is een activiteit van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel
(HBD). Het HBD maakt zich sterk voor een gezonde detailhandel waarin
het goed ondernemen en werken is. Voor de campagne wordt nauw
samengewerkt met VBW, Tuinbranche Nederland, CVAH, AOC Raad en Aequor.