Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 12 januari 2010
Winterweer zorgt voor omzetstijging tot 35% in winterartikelen
Winterwaar vliegt de winkel uit
De verkoop van winterartikelen, zoals shawls, handschoenen en winterjassen is door het koude winterweer de afgelopen weken fors gestegen bij V&D. In de koudste week van december, de week voor kerst, waren de omzetten van de winteraccessoires met een stijging van 35% zelfs het hoogste in vijf jaar tijd. Ook zijn er in de maand december 30% meer jassen verkocht. Vooral de warme wollen winterjassen zijn voor zowel dames als heren erg populair. Ook de webshop profiteert van het koude weer: er zijn in de eerste week van het nieuwe jaar bijna twee keer zoveel bestellingen van winterartikelen geplaatst.
Schaatsen
Afgelopen week was het perfect schaatsweer. En dat was te zien aan de verkoop van schaatsen bij V&D. Online waren de schaatsen afgelopen week het best verkochte artikel. Mocht het winterweer aanhouden de komende weken dan heeft V&D nog voldoende voorraad. Zo zorgt V&D ervoor dat iedereen goed beslagen ten ijs komt. En voor wie het te koud is om de deur uit te gaan, op www.vd.nl zijn nog voldoende winterartikelen te bestellen.
Over V&D
V&D is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 62 vestigingen en ruim 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de horeca-food groep van V&D Warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.