Seniorentelefoons steeds meer in trek
ZWOLLE, 20100111 -- Met een toename in het aanbod van seniorentelefoons komen vooral online winkeliers tegemoet aan het stijgend aantal 50-plussers in ons land. Telefoons specifiek voor ouderen zijn in trek vanwege de gebruiksvriendelijkheid en helpen ouderen eenzaamheid tegen te gaan. Dit stelt de online winkel Alleseniorentelefoons.nl, die zich heeft gespecialiseerd in zowel mobiele als vaste telefoons voor 50-plussers. In 2009 concludeerden de Rabobank en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel al dat de vergrijzende klant verantwoordelijk is voor jaarlijks 2 tot 4 miljard euro extra omzet
Het CBS meldt dat Nederland in 2009 ruim 5.750.000 inwoners van 50 jaar en ouder telde. Dat is bijna 35% van de totale bevolking. Verwacht wordt, dat dit percentage de komende jaren zal blijven stijgen. Door in te spelen op de specifieke behoeften van ouderen, rond thema's als bijvoorbeeld mobiliteit en communicatie, kunnen winkeliers extra omzet realiseren. Ouderen stellen vooral een goede service en eerlijkheid op prijs.
Geen senioren Nokia
Waar voor de reguliere consument merken als Nokia, Samsung en Sony Ericsson de meeste mobiele telefoons verkopen, is het voor de oudere gebruiker niet eenvoudig om van deze merken een geschikte telefoon te vinden. Voor de meeste mensen onbekende bedrijven als Fysic en Doro, samen met electronicagigant Medion, zijn hierop ingesprongen en produceren mobiele telefoons specifiek voor de oudere gebruiker. "Eenvoud is belangrijk bij een goede mobiele telefoon voor een 50plusser", aldus de jonge eigenaar van online winkel Alleseniorentelefoons.nl, Reinier Derksen. "Een helder display dat goed leesbaar is, en grote, stevige toetsen zijn zaken die op een populair model mobiele telefoon voor ouderen aanwezig moeten zijn. Gelukkig zijn er daar steeds meer van, en heeft de klant genoeg te kiezen!"
Een groeiend aantal 50-plussers geeft aan last te hebben van eenzaamheid. Met een goede telefoon die makkelijk te bedienen is, hoeft dit niet langer een probleem te zijn. Derksen: "Iedereen heeft het druk, is aan het werk. Een bezoekje aan familie schiet er dan nog wel eens bij in. Met een goede telefoon is het toch mogelijk om contact te houden, zonder dat je er het huis voor uit hoeft. Gelukkig horen we dit soort positieve berichten steeds vaker." Met zo'n stevig deel van de bevolking als potentiële klant, zal zijn webwinkel de komende tijd op voldoende aandacht van deze specifieke doelgroep kunnen rekenen.
Ingezonden persbericht