Ingezonden persbericht

Ambachtelijk nieuw ijsmerk met hoog 'feel good' gehalte verovert Nederlandse markt

Domini staat voor familie-ijs met een knipoog

Nederland is een nieuw ijsmerk rijker: Domini. Op maandag 11 januari wordt dit energieke ijsmerk geïntroduceerd bij de food- & drinkbranche en landelijke vakpers tijdens Horecava 2010. De voordelen van Domini? Een uitgebreid en verrassend assortiment voor de hele familie met uitstekende marges voor de handel én de ijsgenieter betaalt minder.

Van een ingedutte ijsmarkt met maar één dominante speler naar een gezonde markt met twee sterke spelers en goede marges voor de handel. Dat is het streven van Domini. Een innovatief Nederlands ijsmerk dat de groeiende behoefte aan een serieuze nieuwkomer op de ijsmarkt vervult. Domini is ontstaan uit de krachtenbundeling van twee doorgewinterde familiebedrijven, elk met een lange traditie: IJspaleis en Rombouts. IJspaleis maakt al 40 jaar lang heerlijk ijs voor eigen merk en bekende private labels. Rombouts distribueert, verkoopt en promoot al 30 jaar een uitgebreid scala van diepvriesproducten.

Voor jong en oud
Domini biedt een veelzijdig assortiment voor jong en oud. Opa's, oma's, vaders, moeders, tieners, peuters en kleuters; Domini trakteert iedereen op verrukkelijk ijs van hoogwaardige kwaliteit. Als uitgangspunt lanceert Domini vijftien bekende klassiekers, uiteenlopend van romige chocolade-ijsjes tot frisse waterijsjes. Voor kinderen zijn er zeven vrolijke Disney-ijsjes versierd met afbeeldingen van Pluto, Mickey Mouse en Knabbel&Babbel. Natuurlijk mag eens stukje verantwoord genieten ook niet ontbreken. Fruit Below Zero is een sappig en ijskoud tussendoortje bestaande uit 60% fruit en 0 gram vet.

Join the family!
Familie is de basis van het concept. 'Twee familiebedrijven die de uitdaging aangaan en een partnership hebben gesloten met Disney, het familiemerk bij uitstek. Het knusse 'feel good' gehalte dat Domini uitstraalt past goed bij ons en voelt erg vertrouwd', legt Wally Gijzen, directeur van het IJsplaleis uit.' Ook typerend voor Domini is de nuchtere Hollandse houding. 'We staan met beide benen stevig op de Brabantse grond. De mensen bij Domini houden van ondernemen, hard werken en vooral van het maken van mooie en lekkere ijsjes. De organisatie heeft een transparante structuur met korte communicatielijnen, lage overheadkosten en een flexibele lokale productie', aldus John Rombouts, directeur van het gelijknamige bedrijf.

Domini valt nu al in de prijzen
Nog maar net gelanceerd en nu al beloond! Op 11 januari tijdens Horecava 2010 neemt Domini de oorkonde 'Publieksvoorkeur van de genomineerde jaarprijs Voedingscentrum 2009' in ontvangst uit handen van Yvonne van Sluys, directeur van Voedingscentrum.nl Uiteraard bent u van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.
De uitreiking vindt plaats om 16.00 uur op de stand van Domini. (Hal 9 - 410-b)



Ingezonden persbericht