Persbericht
NAVTEQ®-data ondersteunt Geoscape's belangrijkste Europese market intelligence product
Europese versie van Geoscape® Intelligence System geïntroduceerd
Veldhoven - 8 januari, 2010 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen, is geselecteerd als dataleverancier voor de recent geïntroduceerde Europese versie van het Geoscape® Intelligence System. Dit is een online platform dat het maken van strategische en tactische beslissingen voor marketing, media, distributie en strategische planning mogelijk maakt.
Geoscape® Intelligence System biedt robuuste demografische, economische en retail analyses in 40 Europese landen*. Het wordt gecombineerd met NAVTEQ's gegevens en afgestemd met socio-demografische en lifestyle data. Hierdoor kunnen door heel Europa kaarten en rapporten ontwikkeld worden over diverse interessegebieden. Kaarten op straatniveau en data van NAVTEQ worden eveneens gebruikt voor realtime analyses van de reistijd in winkelgebieden en voor het geografisch coderen van geüploade klantbestanden en/ of retaillocaties.
"Het systeem is ontworpen om het gemakkelijk te maken voor niet-technische marketingprofessionals om grensoverschrijdende analyses te ontwikkelen in heel Europa", zegt Lex ter Veen, general manager bij Geoscape Europe. "Om dit te bereiken hadden we accurate, gedetailleerde kaarten op straatniveau, de precieze locatie van landsgrenzen en grensoverschrijdende kaartdekking nodig. Dit is allemaal een integraal onderdeel van de NAVTEQ-kaartspecificatie. We werken al jaren samen met NAVTEQ: we gebruiken de kaarten van het bedrijf in diverse andere applicaties en delen een verlangen naar excellentie."
Andere toepassingen van Geoscape® Intelligence System zijn: beschrijvende profielen en locatiebepaling van doelgroepen; bepalen van marktpotentieel van land tot buurtniveau; datadisplay in dynamische, met kleur gecodeerde kaarten die wegen, landschapskenmerken, terrein- en satellietbeelden tonen; diepgaande multi-dimensionale database rapportages en analyse van ROI op basis van potentiële data en verkoopresultaten.
"Dit nieuwe platform biedt direct inzicht in marketing-, media- en distributie-uitdagingen in heel Europa. Het bevordert begrip en marktaandeel in een op cultureel gebied diverse populatie", zegt Peter Beaumont, customer marketing director, enterprise EMEA bij NAVTEQ. "NAVTEQ brengt lokale condities en omstandigheden samen in één wereldwijde specificatie zodat onze data effectief applicaties zoals die van Geoscape over de landsgrenzen heen kan ondersteunen."
Wereldwijde toegang tot Geoscape® Intelligence System Europe is beschikbaar via een standaard internet browser en kan snel en eenvoudig resultaat bieden. De data in het systeem omvat demografische kenmerken, consumentenbestedingen, koopkracht en lifestylegegevens. Data specifiek voor de retailindustrie wordt in 2010 aan het systeem toegevoegd.
* Albanië, Oostenrijk, Wit-Rusland, België, Bosnië & Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenie, Rusland, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Oekraïne, Verenigde Staten.