Ingezonden persbericht

DOORROOD concept + creatie blikt terug op succesvol tweejarig bestaan
Risicovolle aanpak DOORROOD levert klinkende resultaten op

Apeldoorn, 7 januari 2010 - 25 nieuwe klanten, een omzetstijging van 15 procent in 2008 en een omzetstabilisering in 2009. Twee jaar na de oprichting kan reclamebureau DOORROOD concept + creatie tevreden terugkijken op de behaalde resultaten.

Een dag winkelen bij diverse drogisterijen, bij uitvaartverzorgers op bezoek om hun werk te ervaren of op stap met een vertegenwoordiger van een snackfabrikant. De voorbereiding van reclamebureau DOORROOD om ideeën voor potentiële klanten op te doen, kost veel tijd en geld. Een risico, omdat een prospect nog altijd kan afhaken als de ideeën eenmaal op tafel liggen. Maar de werkwijze van het reclamebureau werpt zijn vruchten af, zo blijkt twee jaar na de start van het bureau.

Kracht van bureau
"Onze unieke werkwijze is juist de kracht van ons bureau", vertelt directeur Concept&Creatie René Epping. "Het is een flinke investering om prospects en hun markt van binnen en van buiten te leren kennen, maar het betaalt zich uiteindelijk altijd terug. Juist door in de huid van de klant te kruipen, kunnen wij het beste resultaat behalen. En dat is vanaf begin af aan ons einddoel." Niet alleen in klanten, ook in het bureau zelf wordt flink geinvesteerd. "Eind 2008 hebben wij een risico genomen door een flink budget te investeren in onze eigen marketing en communicatie. Met succes: we worden nu spontaan door geïnteresseerde bedrijven benaderd."

Geweldig resultaat
In de twee jaar dat DOORROOD bestaat, leverde hun werkwijze 25 nieuwe klanten op. "Voor hen hebben we hele mooie dingen kunnen maken, die precies opleverden wat de klant nodig had", legt directeur Pieter Kestens uit. "Zo hebben we voor het 40-jarig jubileum van la Paz Sigaren een pakkende DM-actie ontwikkeld die minimaal 5 procent respons moest opleveren. Dat werd uiteindelijk ruim 20 procent. Een geweldig resultaat!"

Verdieping van vakgebied
Na twee succesvolle jaren is het tijd om nieuwe dingen op te pakken, zo vinden Epping en Kestens. "We besteden veel aandacht aan interne communicatie, waardoor we een hechte club mensen zijn die vol passie aan de slag gaan voor een goed resultaat bij de klant", vertelt Kestens. Deze passie wil het bedrijf meer naar buiten brengen, om ook andere bedrijven te inspireren. Epping: "Zo zijn we bijvoorbeeld onlangs gestart met de organisatie van de EasyUpdate: kennisbijeenkomsten voor marketing - en communicatieprofessionals, bijvoorbeeld over de inzet van Social Media. DOORROOD slaagt er op deze manier in een bijdrage leveren aan de verdieping van ons vakgebied."

Over DOORROOD concept + creatie
DOORROOD concept + creatie is een full service reclamebureau gevestigd in de voormalige Zwitsal fabriek in Apeldoorn. Op die inspirerende plek maakt DOORROOD het opvallende, creatieve werk waarmee haar opdrachtgevers zich onderscheiden in hun markt. DOORROOD is anders dan andere reclamebureaus. DOORROOD wil écht weten wat de klant wil, en gaat daarom zelf de markt in. Praten met klanten, leveranciers, detaillisten en consumenten. Om te achterhalen wat werkt. Deze onorthodoxe aanpak levert betere reclame op, reclame die een échte bijdrage levert aan het bedrijfsresultaat van de opdrachtgever.

DOORROOD is actief in verschillende branches, variërend van Food tot Gezondheidszorg en van (semi-)overheid tot ICT. DOORROOD werkt onder andere voor Shimano, Koninklijke Talens, Biohorma (A. Vogel), Waanders Uitgevers, De Groene Welle, TNO Management Consultants, Swedish Match, Hollandia Matzes en Stichting Thuiszorg Midden-Gelderland.
www.doorrood.com



Ingezonden persbericht